دانلود پایان نامه ارشد: ارائه چارچوبی در راستای بهبود پیشبینی وضعیت ترافیک |
فصل چهارم. معرفی تکنیک پیشنهادی
4-1- مقدمه…………………………….. 40
4-2- خصوصیات کلی پایگاه داده…………….. 41
4-3- پایگاه دادهی مورد استفاده…………… 42
4-3-1- داده ی آموزشی………………….. 44
4-3-2- داده ی آزمایشی…………………. 44
4-4- تکنیک پیشنهادی…………………….. 45
4-4-1- بررسی توزیع جریان های ترافیکی……. 47
4-4-2- مرحله پیش پردازش و استخراج ویژگی… 50
4-4-3- مرحله شناسایی و تقسیم بندی به Context های مختلف 52
4-4-4- مرحله یادگیری با بکارگیری Context-Aware Random Forest 56
فصل پنجم. نتایج تجربی
5-1- مقدمه…………………………….. 59
5-2- پایگاه داده……………………….. 60
5-3- معیارهای ارزیابی…………………… 61
5-3-1- معیار ارزیابی خطای پیشبینی……… 61
5-3-2- مقایسه کارآیی معیارهای سنجش فاصله بر روی مشاهدات ترافیکی 62
5-4- بررسی تناسب الگوریتم رندوم فارست در مقایسه با دیگر متدها 64
5-5- تنظیمات اعمال شده در پیاده سازی الگوریتم (تنظیم پارامترها) 66
5-6- ارزیابی سایز گردآمدگی بر روی داده یاعتبارسنجی 67
5-7- استخراج مجموعه های نمونه های آموزشی……. 70
5-8- نتایج یادگیری الگوریتم بر روی مجموعه های نمونه های آموزشی 72
فصل ششم. نتیجه گیری
خلاصهی مطالب و نتیجه گیری………………… 75
فهرست منابع و مآخذ……………………… 78
فهرست جدول ها
جدول شماره 4-1: شرح مفاهیم و معادل ترم های مورد استفاده 45
جدول شماره 5-1: مقایسه میانگین خطای الکوریتمهای مختلف weka 64
جدول شماره 5-2: مقایسه خطای الگوریتم بگینگ و رندوم فارست 66
فهرست شکل ها
شکل 1-1: معماری کلی مربوط به متدهای یادگیری تجمعی 6
شکل 2-1: معماری کلی الگوریتم بگینگ……….. 14
شکل 2-2: نمایی کلی از الگوریتم رندوم فارست.. 16
شکل 2-3: معماری کلی مربوط به الگوریتم رندوم فارست 20
شکل 4-1: صفحه ی نمایش شبیه ساز ترافیک TSF…… 42
شکل 4-2: نقشه ی شهر Warsaw، اعمال شده بهTSF….. 43
شکل 4-3: نمایش نمادین اعمال تکنیک پیشنهادی… 46
شکل 4-4: توزیع جریان های ترافیکی مسیرها……. 47
شکل 4-5: ارائه ی دید دقیق تر در خصوص رفتار جریان های ترافیکی 48
شکل 4-6: نمایش نمادین روند انجام مرحله گردآمدگی 50
شکل 4-7: نمودار الزامات معیار شباهت مناسب…. 53
شکل 4-8: جریانهای ترافیکی مسیرها مربوط به دو context 55
شکل 5-1: مثالی از چگونگی اعمال مراحل گردآمدگی 68
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 07:44:00 ق.ظ ]
|