پایان نامه : شناسایی و تحلیل عوامل کلیدی دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان با استفاده از نگاشت ادراکی فازی |
1-1- مقدمه.. 2
1-2- بیان مسئله.. 2
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.. 2
1-4- اهداف پژوهش.. 7
1-5- سوالات پژوهش.. 8
1-6- قلمرو پژوهش.. 8
1-7- مراحل و روش تحقیق.. 9
1-8- تعریف کلیدواژه ها و اصطلاحات.. 10
1-9-موانع و محدودیتهای پژوهش.. 11
1-10- ساختار کلی پژوهش.. 12
2- 1- مقدمه.. 14
2-2- مدیریت و برنامه ریزی راهبردی.. 14
2-2-1- اهداف راهبردی (بلند مدت) سازمان.. 17
2-2-2- برنامه ریزی راهبردی در آموزش عالی.. 18
2-2-3- اهداف مراکز آموزش عالی.. 19
2-2-4- کارکردهای اصلی آموزش عالی.. 21
2-3- عوامل حیاتی موفقیت و عوامل كلیدی موفقیت.. 22
2-3-1- منابع و ریشه های عوامل حیاتی موفقیت.. 27
2-3-2- روش های شناسایی و استخراج عوامل حیاتی موفقیت.. 28
2-4- نقش عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی و تعیین اهداف سازمان 28
2-5- شناسایی عوامل حیاتی موفقیت آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی.. 30
2-5-1- عوامل موثر در فعالیت های آموزشی مراکز آموزش عالی.. 30
2-6- روش های به کارگیری و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 38
2-6-1- زنجیره حیاتی موفقیت .. 38
2-6-2- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی .. 39
2-6-3- پویایی های سیستم .. 41
2-7- منطق و تفکر فازی.. 42
2-7-1- پیشینهمنطق فازی.. 44
2-7-2- منطق فازی و روابط علی.. 45
2-7-5- سیستم های فازی.. 46
2-7-6- مجموعه های فازی 48
2-7-7- اعداد فازی.. 49
2-8- نگاشت های ادراكی.. 51
2-9- نگاشت های ادراکی فازی .. 53
2-9-1- روش های ترکیب نگاشت های ادراکی فازی.. 60
2-9-2- خوشه بندی نگاشت های ادراکی فازی.. 64
2-10-3- حوزه های کاربردی نگاشت های ادراکی فازی.. 65
2-10- روش های ساخت و یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 67
2-10-1- روش های دستی در توسعه مدلهای نگاشت های ادراکی فازی 68
2-10-2- روش های یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 73
2-10-3- پیشینه نگاشت های ادراکی فازی در ایران.. 86
2-11- محیط نگاری پژوهش.. 92
2-11-1- معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس .. 92
تحقیق
3-1- مقدمه.. 99
3-2- روش تحقیق.. 99
3-3- مراحل انجام تحقیق.. 103
3-4- جامعه آماری.. 106
3-5- نمونه گیری تحقیق.. 106
3-6- روش ها و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 110
3-6-1- روش پرسشنامه.. 111
3-7- روایی و پایایی ابزار سنجش پرسشنامه.. 112
3-7-1- روایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 113
3-7-2- پایایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 114
4-1- مقدمه.. 118
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی.. 118
4-2-1- تجزیه و تحلیل توصیفی جمعیت شناختی.. 118
4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی و آزمون فرض برای سوالات پرسشنامه ها 123
4-3-1- تعیین روایی سوالات پرسشنامه (آ-1) حوزه آموزش با کمک فرمول لاشه.. 123
4-3-2- آزمون فرض آماری برای سوالات پرسشنامه های (آ-2).. 123
4-4- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزش و پژوهش و تولید علم با کمک نگاشت ادراکی فازی.. 127
4-5- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزشی دانشکده با کمک نگاشت های ادراکی فازی.. 130
4-6- تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 130
4-6-1- رویکرد مرکزیت در تعیین عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش 140
4-6-2- رویکرد مسیر اصلی در تعیین عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش 143
گیری و ارائه پیشنهادها
5-1- مقدمه.. 150
5-2- نتیجه گیری.. 151
5-2-1- نتایج اجرا و پیاده سازی مدل.. 151
5-2-2- پاسخ به سوالات پژوهش.. 154
5-2-3- ویژگی ها و نوآوری های پژوهش.. 155
5-3- ارائه پیشنهادها.. 155
5-4-1- پیشنهادهایی به مدیران حوزه آموزش دانشکده.. 155
5-4-3- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. 156
.. 159
.. 173
پیوست(1): پرسشنامه (آ-1) جهت بررسی روایی عوامل مؤثر در موفقیت فعالیت های آموزشی دانشکده.. 173
پیوست(2): پرسشنامه(آ-2) جهت بررسی پایایی عوامل مؤثر در موفقیت فعالیتهای آموزشی دانشگاه 178
پیوست(3): نتایج آزمون فرض مربوط به عوامل موثر در فعالیت های آموزشی 188
پیوست(4): خروجی نرم افزار FCMapper حوزه آموزش.. 191
پیوست(5): خروجی نرم افزار FCMapper حوزه آموزش.. 192
عنوان |
صفحه |
فهرست جدولها و شکلها
جدول(2-1): انواع روش های شناسایی عوامل حیاتی موفقیت 28
جدول(2-2): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در خارج از کشور 59
جدول(2-3): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در ایران 60
جدول(2-4): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در حوزه مدیریت و صنایع 66
جدول (2-5): روش های یادگیری FCM 85
جدول(2-6): مرور ادبیات پژوهش های مرتبط با نگاشت های ادراکی در ایران 91
جدول (3-1): تعیین نمونه آماری حوزه آموزش. 109
جدول (4-1): لیست افراد خبره حوزه آموزش 110
جدول (4-3): توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 119
جدول (4-5): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120
جدول (4-6): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120
جدول (4-11): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه آموزش طبق فرمول لاشه 123
جدول(4-12): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه پژوهش طبق فرمول لاشه 124
جدول (4-13): عوامل موثر در موفقیت اهداف نهایی آموزشی دانشکده در پرسشنامه (آ-2) به صورت کد 125
جدول (4-14): عوامل حذف شده پرسشنامه (آ-2) که مقدار معنی دار بودن آنها (sin) بیشتر از 5.. 126
جدول (4-17): متغیرهای زبانی استفاده شده در فرآیند فازی سازی 128
جدول(4-21): درجه ورودی، خروجی و ورودی- خروجی (مرکزیت) مفاهیم حوزه آموزش 140
جدول(4-22): 12 عامل حیاتی موفقیت آموزش با رویکرد مرکزیت عامل 142
جدول(4-23): مسیرهای مهم دستیابی به اهداف نهایی بلند مدت حوزه آموزش 145
جدول(5-1): مقایسه عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش در دو رویکرد 151
عنوان |
صفحه |
شکل(2-1): هرم برنامه ریزی 16
شکل(2-2) : نقش و جایگاه عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی راهبردی 29
شکل(2-3): تابع عضویت فازی 49
شکل (2-4): عدد فازی مثلثی 50
شکل (2-5): نمونه ای از توابع عضویت متغیرهای زبانی 50
شکل (2-15): مؤلفه های اصلی نگاشت ادراکی ((CM 51
شکل (2-16): مثالی از قسمتی از یک CM 52
شکل (3-1): مراحل انجام پژوهش 105
شکل (4-1): توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 119
شکل (4-3): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120
شکل (4-4): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 121
شکل (4-9): توابع عضویت متغیرهای زبانی 128
شکل(4-10): FCM حوزه آموزش با نظر خبرگان 140
شکل(4-11): FCM طبقه بندی شده کلی حوزه آموزش 142
شکل(4-12): FCM حوزه آموزش با نظر خبرگان با وزن های بیشتر از 0.7 144
شکل(4-15): FCM حوزه آموزش و مسیرهای کلیدی 145
فصلاول
کلیات پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 08:21:00 ب.ظ ]
|