1-1- مقدمه.. 2

1-2- بیان مسئله.. 2

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.. 2

1-4- اهداف پژوهش.. 7

1-5- سوالات پژوهش.. 8

1-6- قلمرو پژوهش.. 8

1-7- مراحل و روش تحقیق.. 9

1-8- تعریف کلیدواژه ها و اصطلاحات.. 10

1-9-موانع و محدودیتهای پژوهش.. 11

1-10- ساختار کلی پژوهش.. 12

2- 1- مقدمه.. 14

2-2- مدیریت و برنامه ریزی راهبردی.. 14

2-2-1- اهداف راهبردی (بلند مدت) سازمان.. 17

2-2-2- برنامه ریزی راهبردی در آموزش عالی.. 18

2-2-3- اهداف مراکز آموزش عالی.. 19

2-2-4- کارکردهای اصلی آموزش عالی.. 21

2-3- عوامل حیاتی موفقیت و عوامل كلیدی موفقیت.. 22

2-3-1- منابع و ریشه های عوامل حیاتی موفقیت.. 27

2-3-2- روش های شناسایی و استخراج عوامل حیاتی موفقیت.. 28

2-4- نقش عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی و تعیین اهداف سازمان 28

2-5- شناسایی عوامل حیاتی موفقیت آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی.. 30

2-5-1- عوامل موثر در فعالیت های آموزشی مراکز آموزش عالی.. 30

2-6- روش های به کارگیری و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 38

2-6-1- زنجیره حیاتی موفقیت .. 38

2-6-2- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی .. 39

2-6-3- پویایی های سیستم .. 41

2-7- منطق و تفکر فازی.. 42

2-7-1- پیشینهمنطق فازی.. 44

2-7-2- منطق فازی و روابط علی.. 45

2-7-5- سیستم های فازی.. 46

2-7-6- مجموعه های فازی 48

2-7-7- اعداد فازی.. 49

2-8- نگاشت های ادراكی.. 51

2-9- نگاشت های ادراکی فازی .. 53

2-9-1- روش های ترکیب نگاشت های ادراکی فازی.. 60

2-9-2- خوشه بندی نگاشت های ادراکی فازی.. 64

2-10-3- حوزه های کاربردی نگاشت های ادراکی فازی.. 65

2-10- روش های ساخت و یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 67

2-10-1- روش های دستی در توسعه مدلهای نگاشت های ادراکی فازی 68

2-10-2- روش های یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 73

2-10-3- پیشینه نگاشت های ادراکی فازی در ایران.. 86

2-11- محیط نگاری پژوهش.. 92

2-11-1- معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس .. 92

تحقیق

3-1- مقدمه.. 99

3-2- روش تحقیق.. 99

3-3- مراحل انجام تحقیق.. 103

3-4- جامعه آماری.. 106

3-5- نمونه گیری تحقیق.. 106

3-6- روش ها و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 110

3-6-1- روش پرسشنامه.. 111

3-7- روایی و پایایی ابزار سنجش پرسشنامه.. 112

3-7-1- روایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 113

3-7-2- پایایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 114

4-1- مقدمه.. 118

4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی.. 118

4-2-1- تجزیه و تحلیل توصیفی جمعیت شناختی.. 118

4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی و آزمون فرض برای سوالات پرسشنامه ها 123

4-3-1- تعیین روایی سوالات پرسشنامه (آ-1) حوزه آموزش با کمک فرمول لاشه.. 123

4-3-2- آزمون فرض آماری برای سوالات پرسشنامه های (آ-2).. 123

4-4- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزش و پژوهش و تولید علم با کمک نگاشت ادراکی فازی.. 127

4-5- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزشی دانشکده با کمک نگاشت های ادراکی فازی.. 130

4-6- تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 130

4-6-1- رویکرد مرکزیت در تعیین عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش 140

4-6-2- رویکرد مسیر اصلی در تعیین عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش 143

گیری و ارائه پیشنهادها

5-1- مقدمه.. 150

5-2- نتیجه گیری.. 151

5-2-1- نتایج اجرا و پیاده سازی مدل.. 151

5-2-2- پاسخ به سوالات پژوهش.. 154

5-2-3- ویژگی ها و نوآوری های پژوهش.. 155

5-3- ارائه پیشنهادها.. 155

5-4-1- پیشنهادهایی به مدیران حوزه آموزش دانشکده.. 155

5-4-3- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. 156

.. 159

.. 173

پیوست(1): پرسشنامه (آ-1) جهت بررسی روایی عوامل مؤثر در موفقیت فعالیت های آموزشی دانشکده.. 173

پیوست(2): پرسشنامه(آ-2) جهت بررسی پایایی عوامل مؤثر در موفقیت فعالیت­های آموزشی دانشگاه 178

پیوست(3): نتایج آزمون فرض مربوط به عوامل موثر در فعالیت های آموزشی 188

پیوست(4): خروجی نرم افزار FCMapper حوزه آموزش.. 191

پیوست(5): خروجی نرم افزار FCMapper حوزه آموزش.. 192

عنوان
صفحه

فهرست جدول­ها و شکل­ها

 

جدول(2-1): انواع روش های شناسایی عوامل حیاتی موفقیت 28

جدول(2-2): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در خارج از کشور 59

جدول(2-3): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در ایران 60

جدول(2-4): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در حوزه مدیریت و صنایع 66

جدول (2-5): روش های یادگیری FCM 85

جدول(2-6): مرور ادبیات پژوهش های مرتبط با نگاشت های ادراکی در ایران 91

جدول (3-1): تعیین نمونه آماری حوزه آموزش. 109

جدول (4-1): لیست افراد خبره حوزه آموزش 110

جدول (4-3): توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 119

مقالات و پایان نامه ارشد

جدول (4-5): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120

جدول (4-6): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120

جدول (4-11): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه آموزش طبق فرمول لاشه 123

جدول(4-12): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه پژوهش طبق فرمول لاشه 124

جدول (4-13): عوامل موثر در موفقیت اهداف نهایی آموزشی دانشکده در پرسشنامه (آ-2) به صورت کد 125

جدول (4-14): عوامل حذف شده پرسشنامه (آ-2) که مقدار معنی دار بودن آنها (sin) بیشتر از 5.. 126

جدول (4-17): متغیرهای زبانی استفاده شده در فرآیند فازی سازی 128

جدول(4-21): درجه ورودی، خروجی و ورودی- خروجی (مرکزیت) مفاهیم حوزه آموزش 140

جدول(4-22): 12 عامل حیاتی موفقیت آموزش با رویکرد مرکزیت عامل 142

جدول(4-23): مسیرهای مهم دستیابی به اهداف نهایی بلند مدت حوزه آموزش 145

جدول(5-1): مقایسه عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش در دو رویکرد 151

عنوان
صفحه

شکل(2-1): هرم برنامه ریزی 16

شکل(2-2) : نقش و جایگاه عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی راهبردی 29

شکل(2-3): تابع عضویت فازی 49

شکل (2-4): عدد فازی مثلثی 50

شکل (2-5): نمونه ای از توابع عضویت متغیرهای زبانی 50

شکل (2-15): مؤلفه های اصلی نگاشت ادراکی ((CM 51

شکل (2-16): مثالی از قسمتی از یک CM 52

شکل (3-1): مراحل انجام پژوهش 105

شکل (4-1): توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 119

شکل (4-3): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120

شکل (4-4): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 121

شکل (4-9): توابع عضویت متغیرهای زبانی 128

شکل(4-10): FCM حوزه آموزش با نظر خبرگان 140

شکل(4-11): FCM طبقه بندی شده کلی حوزه آموزش 142

شکل(4-12): FCM حوزه آموزش با نظر خبرگان با وزن های بیشتر از 0.7 144

شکل(4-15): FCM حوزه آموزش و مسیرهای کلیدی 145

فصلاول

کلیات پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...