4-1 مدل تجاری G2C- خدمات دولت به مشتری منفرد 32

4-2 مهندسی مجدد 35

4-3 بررسی پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت گاز 37

فصل پنجم: بررسی روش فعلی و معرفی روشی جدید 41

5-1 مهندسی مجدد اشتراک پذیری در شرکت گاز 42

5-2 اشتراک پذیری 44

ه

5-2-1 فرایند اشتراک پذیری 49

5-2-2 روش پیشنهادی برای فرایند اشتراک پذیری 52

5-2-2-1 دفاتر پیش خوان دولت 53

5-2-2-2 دسترسی به نقشه تایید شده نظام مهندسی و تسویه حساب نفت 54

5-2-3 روند کار سیستم پیشنهادی 55

5-3 فروش الکترونیکی گاز 57

5-3-1 فرایند فروش الکترونیکی گاز 58

5-3-2 روش پیشنهادی برای فرایندهای فروش گاز 60

فصل ششم: معرفی ابزار و مشخصات فنی سیستم 64

6-1 معماری و تکنولوژی پیشنهادی 64

6-1-1معماری سرویس گرا 64

6-1-2 تکنولوژی J2EE 66

6-2 واسط کاربر 67

6-3 ارتباط 68

6-3-1 شبکه خصوصی مجازی 68

6-4 پایگاه داده 69

6-4-1 فضای درخواستی 70

6-4-2 تکنولوژی RAID 71

6-5 تعیین مشخصات سخت افزاری 71

6-5-1 مشخصات سخت افزاری سرور پیشنهادی 73

6-5-2 استفاده از مراکز داده ها 73

6-6 بررسی قسمت های اصلی نرم افزار پیشنهادی 74

6-7 نحوه ارتباط موثر با مشتری 83

6-7-1 بررسی فاکتورهای انسانی 84

و

6-7-2 بررسی راه های ارتباط با مشتری 84

فصل هفتم: ارزیابی 87

7-1 ارزیابی هزینه 89

7-2 ارزیابی سرعت عمل 90

7-3 ارزیابی سادگی و راحتی 91

پایان نامه

7-4 ارزیابی امنیت و کیفیت 91

7-5 مزایای حاصله از سیستم پیشنهادی 92

فصل هشتم: نتیجه گیری و پیشنهادات 93

منابع 95

 

فهرست جدول ها

 

عنوان صفحه

جدول شماره 1 – ویژگی های یک وب سایت مناسب 27

جدول شماره 2 – کد و نام جدول شهرها 79

جدول شماره 3 – کد و نوع مصرف 80

جدول شماره 4 – تحلیل SWOT 88

 

فهرست شکل ها

 

عنوان صفحه

شکل شماره 1 – صفحه اول سایت مخابرات 12

شکل شماره 2 – صفحه خدمات سایت مخابرات 14

شکل شماره 3 – صفحه خدمات سایت مخابرات 14

شکل شماره 4 – صفحه ثبت نام اینترنتی تلفن 15

شکل شماره 5 – صفحه پرداخت ثبت نام اینترنتی تلفن 15

شکل شماره 6 – صفحه اول سایت شرکت گاز کالیفرنیای آمریکا 17

شکل شماره 7 – صفحه اول سایت شرکت گاز استرالیا 18

شکل شماره 8 – صفحه اول سایت شرکت گاز انگلستان 19

شکل شماره 9 – روند اشتراک پذیری در شرکت گاز 45

شکل شماره 10 – روند تایید نقشه نظام مهندسی 46

شکل شماره 11 – روند تسویه حساب نفت 47

شکل شماره 12 – نامه تسویه حساب نفت 48

شکل شماره 13 – روش پیشنهادی 56

شکل شماره 14 – روابط زیر سیستم ها 60

شکل شماره 15 – صفحه اول دموی سیستم پیشنهادی 76

شکل شماره 16 – صفحه اشتراک پذیری دموی سیستم پیشنهادی 77

مقدمه

در دنیای امروز، اطلاعات نه تنها بعنوان یكی از منابع و دارایی های اصلی سازمانها شناخته می شود، بلكه در حكم وسیله و ابزاری برای مدیریت موثر سایر منابع و دارایی های سازمان (منابع مالی، نیروی انسانی و غیره) نیز محسوب شده و لذا از اهمیت و ارزش ویژه ای در سازمان ها برخوردار گشته است. اما این ارزش تنها در صورتی محقق و دست یافتنی خواهد شد كه اطلاعات بتواند در زمان مناسب، در اختیار افراد مناسب قرار گیرد و ارتباطات بصورت مطلوب و بهینه در سازمان برقرار گردد. و از این رو است كه، فناوری اطلاعات كه زمینه سازی برای انتقال، جابجایی، بكارگیری و مدیریت موثر اطلاعات در سازمان می باشد از اهمیتی حیاتی برخوردار گشته است (Al-Kibsi، 2007).

با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و گرایش به سمتدولت الکترونیک، شرکت های دولتی نیز به استفاده از اینترنت روی آوردند. گسترش اینترنت تحولات عمیقى در ساختار و مدیریت خدمات دولتى به وجود آورده است. هر چند هنوز دولت الکترونیکى در عهد طفولیت خود قرار دارد ولی از هم اکنون در مقیاس کوچک، پیامدهاى بلند مدت تاثیر اینترنت بر خدمات دولتى و تعامل بین مردم و دولت آغاز شده است. مفهوم الکترونیکی شدن فرایند ها از جمله مفاهیمی است که اخیراً در دستورکار بسیاری از سازمان های دولتی قرار گرفته است. ویژگی اصلی آن ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بالاتر است و تسهیل کننده ارتباط بین دولت و مردم و رابط مردم و دولت است. دسترسی سریع، آسان و ارزان به اطلاعات موجب نشر سریع اخبار، رویدادها و ارتقای آگاهی های عمومی در جامعه می شود. از سوی دیگر امکان یادگیری در هر مکان و زمان فارغ از محدودیت های فعلی، آموزش همه جانبه برای کلیه اقشار جامعه را فراهم می آورد. لذا فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکیل جامعه ارتباطی در توسعه فرهنگ جامعه تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از فناوری اطلاعات کلیه نظام های اداری، تحقیقاتی، قضایی، حکومتی و مانند آن دستخوش تغییر و تحولات شگرفی می گردد به گونه ای که امکان مشارکت هر چه بیشتر مردم را در فرایند ها فراهم می کند (Reddick، 2005).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...