فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

(1-2مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….9

2-2) بهره وری شرکتها………………………………………………………………………………………………………………..9

2-2-1) تعاریف مفاهیم بهره وری ……………………………………………………………………………………………..9

2-2-2) عوامل موثر بر بهره وری ……………………………………………………………………………………………..13

2-2-3) اهمیت و ضرورت بهره وری………………………………………………………………………………………….15

2-2-4)اهداف بهره وری……………………………………………………………………………………………………………17

2-2-5)مفهوم عملکرد و بهره وری شرکت و ارزیابی…………………………………………………………………….19

2-2-6)رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد…………………………………………………………………..22

2-2-6-1) معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…………………………………………………………………………………..24

2-2-6-2) معیارهای عملکرد اقتصادی………………………………………………………………………………………..26

2-3) اعتماد سرمایه گذاران…………………………………………………………………………………………………………32

2-3-1) تعاریف مفاهیم اعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………………32

2-3-2) انواع و ابعاد اعتماد………………………………………………………………………………………………………..43

2-3-3) عوامل موثر بر ایجاد اعتماد و پیامدهای آن……………………………………………………………………….45

2-3-4) اهمیت و ضرورت اعتماد در شرکتها……………………………………………………………………………….46

2-4) آگاهی سرمایه گذاران…………………………………………………………………………………………………………48

2-4-1)تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………48

2-4-2)فرایند آگاهی سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………….50

2-4-3)دوره سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………………………..50

2-4-4)روشهای سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………..51

2-4-5)ریسک سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………….52

2-4-6)محتوای اطلاعاتیاعلان سود…………………………………………………………………………………………..52

2-5) پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….54

2-5-1)پیشینه تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….54

2-5-2) پیشینه تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………58

فصل سوم :روش اجرای تحقیق

3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..64

3-2) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………64

3-3) جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………..65

3-4) نمونه آماری و شیوه آماری…………………………………………………………………………………………………65

3-5) روش و ابزار گردآوری داده های تحقیق……………………………………………………………………………….65

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………66

3-6-1) روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………66

3-6-2) پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………66

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..67

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………70

4-2) آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………….70

4-2-1) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان…………………………………………………………..70

4-2-2) توصیف متغیر آگهی سرمایه گذاران ………………………………………………………………………..73

4-2-3) توصیف متغیر اعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………….74

4-2-4) توصیف متغیر بهره وری شرکتها……………………………………………………………………………….75

4-3) بررسی نرمال بودن متغییرها …………………………………………………………………………………………76

4-4)آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………77

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..80

5-2)بررسی نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………..80

پایان نامه و مقاله

5-2-1) نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………….80

5-2-2) نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………..81

5-3) پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق…………………………………………………………………………….82

5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………82

5-5) محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………..82

منابع و مآخذ

پیوست 1 …………………………………………………………………………………………………………………………..89

پیوست2……………………………………………………………………………………………………………………………..95

فهرست جداول

جدول 2-1) سیر تحول اعتماد ……………………………………………………………………………………………..34

جدول 2-2) تعاریف اعتماد………………………………………………………………………………………………….36

جدول 3-1) سوالات پرسشنامه به تفکیک هر متغییر…………………………………………………………………66

جدول 3-2) میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه…………………………………………………………………………….67

جدول 4-1) توصیف متغیر جنسیت……………………………………………………………………………………….70

جدول 4-2) توصیف متغیرتحصیلات…………………………………………………………………………………….71

جدول 4-3) توصیف متغیر سن…………………………………………………………………………………………….72

جدول 4-4) توصیف متغیرآگاهی سرمایه گذاران……………………………………………………………………..73

جدول 4-5) توصیف متغیراعتماد سرمایه گذاران………………………………………………………………………..74

جدول 4-6) توصیف متغیر بهره وری شرکتها…………………………………………………………………………….75

جدول 4-7) نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف………………………………………………………………………76

جدول 4-8) ضریب همبستگی آگاهی سرمایه گذاران و بهره وری شرکت ها…………………………………77

جدول 4-9) ضریب همبستگی اعتماد سرمایه گذاران و بهره وری شرکت ها…………………………………78

فهرست نمودار

نمودار 2-1) رویکردهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………..30

نمودار 4-1) نمودار دایره ای جنسیت…………………………………………………………………………………………71

نمودار 4-2) نمودار میله ای تحصیلات……………………………………………………………………………………….72

نمودار 4-3) نمودار میله ای سن………………………………………………………………………………………………..73

نمودار 4-4) نمودار هیستوگرام آگاهی سرمایه گذاران…………………………………………………………………..74

نمودار 4-5) نمودار هیستوگرام اعتماد سرمایه گذاران…………………………………………………………………..75

نمودار 4-6) نمودار هیستوگرام بهره وری شرکتها………………………………………………………………………..76

فهرست اشکال

شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………………6

شکل 2-1) فرایند اعتماد درون سازمانی…………………………………………………………………………………….43

شکل 2-2) ابعاد اعتماد …………………………………………………………………………………………………………..44

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...