دانلود پایان نامه:ارائه مدل ریاضی برای مسئله زنجیره تامین معکوس با در نظر گرفتن نیازمندی … |
کاوی……………………………………………………………………………………………………50
2-5-2- خوشه بندی………………………………………………………………………………………………………………51
2-5-2-1- روش های خوشه بندی…………………………………………………………………………………………..52
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………56
3-2-مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)……………………………………………………………………………………..57
3-2-1-خوشه بندی در مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………………………60
3-3-نظرسنجی از مشتریان………………….. …………………………………………………………………………………61
3-3-1-خواسته ها و نیازمندی های مشتریان………………… …………………………………………………………61
3-3-1-1-نیازمندی های مشتریان………………………………………… …………………………………………………61
3-3-1-2-خواسته های مشتری………………………………………………………………………………………………..63
3-3-2-روش نمونه گیری STRATA ………………………………………………………………………………………66
3-4-داده کاوی ……………………………………………………………………………………………………………………..66
3-4-1- شرح الگوریتم K-means ……………………………………………………………………………………………68
3-4-1-1- مشکلات روش خوشه بندی K-Means………………………………………………………………………69
3-5-مدلسازی ریاضی…………………………………………. ………………………………………………………………..70
3-5-1-تعریف علایم و پارامترها…………………………….. ……………………………………………………………..70
3-5-1-1-تعریف علائم……………………………………………….. ………………………………………………………70
3-5-1-2-تعریف پارامترها…………………………………………………………….. ……………………………………..71
3-5-1-3-تعریف متغیر های تصمیم……………………………………… ……………………………………………….72
3-5-2-مدل ریاضیپیشنهادی……………………………………………………. …………………………………………..72
3-5-2-1-خطی سازی تابع هدف…………………………………………………………………………………………….76
3-5-2-2- استفاده از AHP برای تابع دو هدفه(پیگیری نظرات)…………………… …………………………….77
3-5-2-2-1-روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)…………………………….. ……………………………….77
3-5-2-2-1-1-تشکیل سلسله مراتب………………………………………………….. …………………………………78
3-5-2-2-1-2- الویت بندی………………………………………………….. ……………………………………………. 78
3-5-2-2-1-3-علایم ریاضی و تعاریف آنها…………………………………… ………………………………………79
3-5-2-2-1-4- الگوریتم 1: PWAHP (محاسبه وزن اهداف به کمک AHP)…………… …………………79
3-5-2-2-2- حل مسئله دو هدفه پیگیری نظرات……………………………………. ……………………………….83
3-6-جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………..84
4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………87
4-2-نظر سنجی از مشتریان به چندین روش…………………………………… ……………………………………….87
4-3-نمونه گیری به روش STRATA……………………………………………………….. ……………………………..87
4-4-میانگین وزنی عوامل………………………………………………………… ……………………………………………88
4-5-الگوریتم k-means…………………………………………………………………………. ………………………………89
4-5-1-نتیجه الگوریتم k-means …………………………………………………………… ………………………………91
4-6-مدل ریاضی………………………………………………………………….. ……………………………………………..93
4-6-1-محاسبه و تعیین پارامترهای مدل ریاضی………………………………….. ………………………………….93
4-6-2-جواب مدل ریاضی……………………………………………………………………………………………………..95
4-7-جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………..96
1-5 -نتیجه گیری …………………………………………………………………………… ……………………………………98
-2-5 پیشنهادها …………………………………………………………………….. …………………………………………….98
مراجع ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
فهرستجداول
جدول 1-1: گرایشات مهم لجستیک در طول زمان………………….. ………………………………………………..20
جدول 3-1: پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………….65
جدول 3-2: مقیاس اهمیت نسبی…………………………………………………………. ………………………………….78
جدول 3-3: ماتریس هدف – معیار……………………………………….. ……. …………………………………………82
جدول 3-4: ماتریس مقایسه دوتایی معیار- معیار………………………………….. …………………………………..82
جدول 3-5: ماتریس هدف- معیار………………………………………………… …………………………………………83
جدول 3-6: ماتریس معیار- معیار……………………………………………… ………………………………………….84
فهرستشکلها
شکل -11: نمونه ای از یک زنجیره ی تامین……………………………………………………………………………….16 شکل 1-2:مقایسه زنجیره تامین رو به جلو و معکوس………………………………. ……………………………….17
شکل 1-3:تفاوت چهارچوب لجستیک یکپارچه و قدیمی………………………. …………………………………..22
شکل 2-1:جریان کالا در لجستیک مستقیم و معکوس…………………………… …………………………………….29
فصلاول:
کلیاتتحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 09:54:00 ق.ظ ]
|