2-1-4 تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد 18

2-1-5 ویژگیهای فرهنگ سازمانی: 19

2-1-6 منشأ و شكل گیری فرهنگ سازمانی: 19

2-1-7 انواع فرهنگ سازمانی 20

2-1-8 طبقه بندی فرهنگ سازمانی: 22

2-1-9 گونه شناسی فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان: 23

2-2 تعهد سازمانی 28

مقدمه 28

2-2-1 مفهوم تعهد 29

2-2-2 انواع تعهد 29

2-2-3 تعهد سازمانی 30

2-2-4 تعاریف تعهد سازمانی 31

2-2-5 ابعاد تعهد سازمانی 33

2-2-6 عوامل مؤثر در تعهد سازمانی 38

2-2-7 اثربخشی تعهد سازمانی 39

2-3 مروری بر تحقیقات انجام شده: 40

2-3-1 تحقیقات انجام شده در جهان: 40

2-3-2 تحقیقات انجام شده در ایران: 41

2-4 مدل مفهومی تحقیق 43

فصل سوم: روش تحقیق 45

مقدمه 46

3-1 روش تحقیق 46

3-2 متغیرهای تحقیق 47

3-3 جامعه ی آماری 47

3-6 ابزار گرد آوری داده ها 49

3-6-1 پرسشنامه: 49

3-7 ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری 51

3-7-1 روایی 51

پایان نامه و مقاله

3-7- 2 پایایی 51

3-8 روشهای تحلیل داده ها: 53

3-9 مراحل اجرای پژوهش 53

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 54

مقدمه 55

4-1 تحلیل توصیفی داده ها 55

4-1-1 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ سن 55

4-1-2 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ وضعیت تأهل 56

4-1-3 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت 57

4-1-4 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ میزان تحصیلات 58

4-2 تحلیل استنباطی داده ها 59

4-2-1 آزمون نرمال بودن داده ها 59

4-2-1 بررسی فرضیات تحقیق 60

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 67

مقدمه 68

5-1 نتیجه گیری 68

5-2 پیشنهادات تحقیق 69

5-2-1 مبتنی بر یافته ها 69

5-2-2 پیشنهادها برای پژوهشگران آتی 70

5-3 محدودیت های پژوهش 70

منابع 71

الف) منابع فارسی 71

ب) منابع انگلیسی 76

پرسشنامه 79

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی كاركنان به اجرا درآمد. در پژوهش حاضر جامعه ی آماری کارمندان و مدیران پژوهشكده بیمه انتخاب گردیدند که تعداد آنان 110 نفر بود. برای تعیین حجم نمونه که بوسیله فرمول كوكران برآورد شد، با خطای 2.5 % برابر با 103 نفر است. این تحقیق از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و مشخصاً «پیمایشی» است و محقق برای جمع آوری داده های مربوطه به سوالات تحقیق، از پرسش نامه استفاده کرده است. در تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا با استفاده از آزمون كولوموگوروف- اسمیرنوف (K-S) توزیع نرمال بودن متغیرها انجام شد و بعد از آن با استفاده از رگرسیون چندگانه به روشرگرسیون گام به گام(stepwise regression) برای بررسی تاثیر متغیرهای مستقل بر وابسته و جهت بررسی فرضیات تحقیق و از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. جهت بررسی ویژگیهای فرهنگ سازمانی از مدل چیونگ و همکاران (2011) استفاده گردید كه بر اساس آن فرهنگ سازمانی به 7 عامل (هدفگذاری، هماهنگی و یكپارچه سازی، تاكید بر عملكرد، مشاركت كاركنان، جهت گیری نوآوری، پاداش و تشویق و كار تیمی) تقسیم شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، فرهنگ سازمانی تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد سازمانی دارد.

کلید واژه ها : فرهنگ سازمانی، تعهد سازمانی، هدفگذاری، هماهنگی و یكپارچه سازی، تاكید بر عملكرد، مشاركت كاركنان، جهت گیری نوآوری، پاداش و تشویق و كار تیمی

 

 

فصل اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...