2-3-1اشیا روزمره به مثابه آثار هنری ……………………………………………………………21

3-3-1بازی­های زبانی در نام­گذاری آثار ………………………………………………………..22

4-3-1 اهمیت نام­گذاری در آثار حاضرآماده…………………………………………………..24

5-3-1 استفاده از امکانات آوایی و حرکتی ……………………………………………………25

6-3-1 نفی یگانگی اثر هنری ……………………………………………………………………….26

7-3-1 هنر: ضد یا طرفدار ……………………………………………………………………………27

4-1 اهمیت فلسفی ……………………………………………………………………………………..28

1-4-1 کیفیت خاص زیبایی­شناسانه­ی اثر هنری……………………………………………….29

2-4-1 حساسیت منحصر به فرد هنرمند ………………………………………………………..29

فصل دوم: بر نظریات فلسفی در مورد آثار حاضرآماده …………………………………….33

1-2 آثار حاضرآماده به مثابه مفهوم ………………………………………………………………..34

1-1-2 چالش­های تقدم مفهوم ………………………………………………………………………35

2-1-2 فهم آثار حاضرآماده به واسطه­ی معنا ………………………………………………….37

3-1-2 اعتراض به استیلای فرم …………………………………………………………………….38

4-1-2 حضور متناقض معنا ………………………………………………………………………….39

2-2اهمیت مؤلف و مخاطب …………………………………………………………………………41

1-2-2 مؤلف ……………………………………………………………………………………………..41

2-2-2 فوکو؛ اهمیت مؤلف ………………………………………………………………………….41

3-2-2 دوشان در نقش مؤلف ……………………………………………………………………….42

4-2-2 مخاطب …………………………………………………………………………………………..43

5-2-2 جایگاه مخاطب در نظر بارت ……………………………………………………………..44

6-2-2 آثار حاضرآماده: جایگاه مخاطب ……………………………………………………….45

7-2-2 خودآیینی هنر و اهمیت فردیت …………………………………………………………46

3-2 تقریر کانتی …………………………………………………………………………………………48

1-3-2 توجه زیبایی­شناسانه به آثار حاضرآماده ………………………………………………49

2-3-2 تمرکز بر فقدان زیبایی در آثار حاضرآماده …………………………………………..51

3-3-2 تقریر کانتی تیری د دوو …………………………………………………………………..53

فصل سوم: نظریه­ی نهادی …………………………………………………………………………………….56

1-3 معرفی نظریه­ی نهادی …………………………………………………………………………..57

پایان نامه

2-3 آرتور دانتو …………………………………………………………………………………………62

1-2-3 عالم هنر ………………………………………………………………………………………..63.

2-2-3 تاریخی­نگری و پایان هنر ………………………………………………………………….65

3-2-3 زیبایی و زشتی ………………………………………………………………………………..68

4-2-3 دربارگی …………………………………………………………………………………………71

3-3 جرج دیکی …………………………………………………………………………………………73

1-3-3 توجه دیکی به اثار حاضرآماده ………………………………………………………….73

2-3-3 آثار حاضرآماده به عنوان ضد هنر ……………………………………………………..74

3-3-3 توجه به بستر فرهنگی-اجتماعی ………………………………………………………..75

4-3-3 نظام سلسله مراتبی نظریه­ی نهادی دیکی ……………………………………………76

تعریف نهایی ……………………………………………………………………………………………..78

نتیجه­گیری ………………………………………………………………………………………………..79

فهرست تصاویر:

    1. سه نمونه­ی رفوگری(تقدیردرکنسرو)……………………………………………………………….83
    1. چرخ دوچرخه ……………………………………………………………………………………………84
    1. جابطری ……………………………………………………………………………………………………..85
    1. پیش از بازوی شکسته …………………………………………………………………………………86
    1. صدای سری ……………………………………………………………………………………………….87
    1. چشمه ……………………………………………………………………………………………………….88
    1. تله ……………………………………………………………………………………………………………..89
    1. .L.H.O.O.Q………………………………………………………………………………………………90
    1. بیوه­ی تروتازه ………………………………………………………………………………………………91
    1. چرا عطسه نمی­کنی ررز سلاوی ……………………………………………………………………92
    1. جلیقه ………………………………………………………………………………………………………..93
    1. عزبها عروس را برنه می­کنند حتی (یک) ………………………………………………………..94
    1. عزبها عروس را برنه می­کنند حتی (دو) ………………………………………………………….95
    1. تصویر چشمه در مجله­ی مردکور ………………………………………………………………….96
    1. سلحشوران ………………………………………………………………………………………………..97
    1. دستگاه بصری دقیق ……………………………………………………………………………………98
    1. ررز سلاوی ……………………………………………………………………………………………….99
  1. زن برهنه از پله پایین می­آید ………………………………………………………………………100
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...