پایان نامه : بررسی تأثیر دوره کارشناسی بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاههای … |
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه……………………………………….. 1
1-1- شرح و بیان مسأله پژوهشی…………………… 2
1-2- اهداف پژوهش……………………………… 5
1-2-1-اهداف كلی………………………………. 5
1-2-2- اهداف جزیی…………………………….. 5
1-3- اهمیت و ارزش پژوهش……………………….. 5
1-4- کاربرد نتایج پژوهش……………………….. 6
1-5- سؤالهای پژوهش……………………………. 7
1-6- تعریف اجزاء مسأله………………………… 7
1-6-1- استفاده از اینترنت……………………… 7
1-6-2- اضطراب………………………………… 8
1-6-3- اضطراب رایانه………………………….. 8
1-6-4- اینترنت……………………………….. 8
1-6-5- خودکارآمدی…………………………….. 9
1-6-6- سودمندی یا مفید بودن……………………. 9
1-6-7- لذت بردن………………………………. 10
1-6-8- نگرش………………………………….. 10
1-7- جمع بندی………………………………… 10
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه……………………………………….. 11
2-1- اینترنت چیست؟ …………………………… 12
2-1-1- اینترنت و اهمیت آن……………………… 12
2-2- پیدایش اینترنت…………………………… 13
2-2-1- تاریخچه پیدایش اینترنت در جهان…………… 14
|
عنوان صفحه
|
2-2-2- تاریخچه اینترنت در ایران………………… 15
2-3- اینترنت و جامعه اطلاعاتی…………………… 17
2-4- کاربردها و کارکردهای اینترنت………………. 18
2-4-1- کاربردهای ارتباطی………………………. 18
2-4-2- کاربردهای اطلاعرسانی…………………….. 19
2-4-3- کارکردهای اینترنت………………………. 20
2-5- محیطهای اینترنت………………………….. 20
2-6- میزان استفاده از اینترنت در جهان…………… 21
2-6-1- گزراش رسمی درباره میزان کاربران اینترنت تا آغاز سال 2011 22
2-6-2- میزان استفاده از پست الکترونیکی …………. 22
2-6-3-میزان استفاده از اینترنت در ایران …………. 23
2-6-4- نوع کاربریها در ایران……………………. 23
2-7- اضطراب………………………………….. 24
2-7-1- تعریف اضطراب و اختلالات اضطرابی …………… 26
2-7-2- علایم اضطراب……………………………. 27
2-7-3- علایم اضطراب از دیدگاه کاپلان و سادوک………. 28
2-8- اضطراب اینترنتی………………………….. 28
2-8-1- تاریخچه اضطراب اینترنتی…………………. 29
2-8-2- تعریف اضطراب اینترنتی…………………… 29
2-9- نشانههای اضطراب اینترنتی در دانشجویان………. 30
2-10- میزان شیوع اضطراب رایانه و اینترنت………… 31
2-11- پیامدهای اضطراب رایانه و اینترنت در محیط کار و آموزش 32
2-12- لذت درک شده…………………………….. 32
2-13- سودمندی درک شده…………………………. 33
2-14- خودکارآمدی …………………………….. 34
2-15- مروری بر مطالعات انجام شده……………….. 34
2-15-1- پژوهش های داخلی………………………… 34
|
2-15-2- پژوهش های خارجی………………………… 37
|
عنوان صفحه
2-16- نتیجهگیری………………………………. 39
2-17- جمع بندی………………………………… 40
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه……………………………………….. 41
3-1- روش پژوهش……………………………….. 42
3-2- جامعه آماری……………………………… 42
3-3- روش و طرح نمونهگیری………………………. 43
3-4- حجم نمونه و روش محاسبه……………………. 43
3-5- ابزار گردآوری دادهها……………………… 43
3-5-1- روایی پرسشنامه…………………………. 44
3-5-2- پایایی پرسشنامه………………………… 44
3-6- شیوه جمعآوری اطلاعات………………………. 45
3-7- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها……………….. 45
3-8- جمع بندی…………………………………. 46
فصل چهارم:تحلیل دادهها
مقدمه……………………………………….. 47
4-1- بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنیها………. 48
4-2- یافتههای توصیفی………………………….. 53
4-3- یافته های پژوهش…………………………… 57
4-4- یافتههای فرعی بر اساس ویژگیهای جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن و سال تحصیلی)……………………… 64
4-4-1- یافتههای فرعی بر اساس جنسیت …………….. 64
4-4-2- یافتههای فرعی بر اساس وضعیت تأهل ………… 65
4-4-3- یافتههای فرعی بر اساس دانشگاه محل تحصیل ….. 67
4-4-4- یافتههای فرعی بر اساس سن………………… 68
4-4-5- یافتههای فرعی بر اساس سال تحصیلی…………. 70
|
|
عنوان……………………………………….. صفحه
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه……………………………………….. 72
5-1- خلاصه موضوع و روشها……………………….. 72
5-2- بحث و نتیجهگیری………………………….. 73
5-3- محدودیتهای تحقیق…………………………. 77
5-4- پیشنهادات کاربردی………………………… 77
5-5- پیشنهادهایی جهت پژوهشهای آینده…………….. 78
5-6- جمعبندی…………………………………. 79
پیوست 1……………………………………… 80
منابع و مآخذ…………………………………. 82
فهرست شكل ها
|
عنوان صفحه
شكل 1-1: مدل سنجش نگرش اینترنتی………………… 4
شكل 4-1. توزیع فراوانی آزمودنیها براساس جنسیت……. 48
شكل 4-2. توزیع فراوانی آزمودنیها براساس وضعیت تأهل.. 49
شكل 4-3. توزیع فراوانی آزمودنیها براساس دانشگاه….. 50
شكل 4-4. توزیع فراوانی آزمودنیها براساس سن………. 51
شكل 4-5. توزیع فراوانی آزمودنیها براساس سال تحصیلی.. 52
|
فهرست جدول ها
|
عنوان صفحه
جدول 2-1- میزان استفاده از اینترنت بر حسب مناطق جغرافیایی در سال 2010 21
جدول 2-2- میزان شیوع اضطراب رایانه و اینترنت…….. 31
جدول 3-1- جامعه آماری پژوهش……………………. 43
جدول 3-2- تناظر سؤالات پرسشنامه با هر یک از پرسشهای پژوهش 44
جدول 3-3- ضریب پایایی متغیرهای موجود در پرسشنامه…. 45
جدول 4-1- توزیع فراوانی آزمودنیها براساس جنسیت…… 48
جدول 4-2- توزیع فراوانی آزمودنیها براساس وضعیت تأهل. 49
جدول 4-3- توزیع فراوانی آزمودنیها براساس دانشگاه…. 50
جدول 4-4- توزیع فراوانی آزمودنیها براساس سن……… 51
جدول 4-5- توزیع فراوانی آزمودنیها براساس سال تحصیلی. 52
جدول 4-6- نتایج توصیفی پاسخ های آزمودنیها نسبت به اضطراب اینترنت 53
جدول 4-7- نتایج توصیفی پاسخ های آزمودنیها نسبت به مفید بودن اینترنت 54
جدول 4-8- نتایج توصیفی پاسخ های آزمودنیها نسبت به لذت بخش بودن اینترنت 55
جدول 4-9- نتایج توصیفی پاسخ های آزمودنیها نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت …………………………… 56
جدول 4-10- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (3) 57
جدول 4-11- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (3)…………………………………………. 58
جدول 4-12- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (3) 59
صفحه
|
جدول 4-13- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)…………………………………….. 60
جدول 4-14- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به لذت بخش بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………………………………. 61
جدول 4-15- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به لذت بخش بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)…………………………………….. 61
جدول 4-16- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………………… 62
جدول 4-17- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………. 63
جدول 4-18- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس جنسیت………………………….. 64
جدول 4-19- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها….. 64
جدول 4-20- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس جنسیت……………………. 65
جدول 4-21- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره كارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس وضعیت تأهل……………………… 65
جدول 4-22- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها…. 66
جدول 4-23- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس وضعیت تأهل………………. 66
جدول 4-24- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس دانشگاه محل تحصیل……………….. 67
|
|
عنوان صفحه
جدول 4-25- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها….. 67
جدول 4-26- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس دانشگاه محل تحصیل………… 68
جدول 4-27- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس سن…………………………….. 68
جدول 4-28- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها….. 69
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 06:45:00 ق.ظ ]
|