2-1-11-پیشگامان مدیریت کیفیت جامع—36

2-1-12- اصول مدیریت کیفیت ——–48

2-1-13- موانع تحقق اهداف مدیریت کیفیت جامعبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد———–54

2-1-14-علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع–55

2-1-15-مدل های مدیریت کیفیت جامع—56

2-2- تعریف صنایع کوچک و متوسط —-68

2-3-تاریخچه صنایع کوچک ومتوسط—–70

2-4اساس نامه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتیایرانبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-76

2-5-نطریه های موجود درباره علل اقبال به بنگاه های کوچک و متوسط————-83

2-6-پیشینه تحقیق—86

فصل سوم:روش تحقیق

3-1-مقدمه——–101

3-2-روش تحقیق—101

3-3-جامعه آماری—— ————103

3-4-نمونه آماری—-103

3-5-روش گرد آوری اطلاعات———-104

3-6-ابزار جمع اوری داده ها و اطلاعات—-104

3-7-روایی ابزار تحقیق—————-105

3-8-پایایی ابزار تحقیق —————-105

3-9-بیان متغیر ها—- 107

3-10-روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون های آماری بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—-107

3-11-جدول تناظر فرضیه های تحقیق با سوالات پرسش نامهبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد——108

3-12-فاکتورهای کلیدی کنترل کیفیت جامع در صنایع کوچک و متوسط———–108

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمهبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد —— 116

4-2-تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق——117

فصل پنجم:بحث و تفسیر نتایج

مقدمه————-134

5-1-خلاصه پژوهش—134

5-2-یافته ها بر اساس سوالات تحقیق——-139

5-3-پیشنهادات (علاوه بر پیشنهادات بخش قبلی)بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————–109

5-4-محدودیت های محقق ————–141

5-5-جنبه نوآورانه تحقیق—————141

فهرست جداول:

جدول شماره 3-1- جدول تناظر سوالات تحقیق با ضرایب آلفای کرونباخ—————106

جدول شماره 3-2- جدول تناظر سوالات تحقیق با سوالات پرسش نامهبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-108

جدول(3-3) مقایسه بعضی از فاکتورهای کلیدی کنترل کیفیت جامعبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—113

جدول(3-4) فاکتورهای کلیدی کنترل کیفیت جامعبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————114

جدول 4-1- تجزیه و تحلیل نرمال بودن توزیع به تفکیک فرضیه هابلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—-117

جدول4-2- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی یک-119

پایان نامه و مقاله

جدول4-3- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی دو–121

جدول4-4- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی سه-122

جدول4-5- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی چهاربلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————124

جدول4-6- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی پنج-125

جدول4-7- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی ششبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————127

جدول4-8- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی هفتبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————128

جدول4-9- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی هشتبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————–129

جدول4-10- تجزیه و تحلیل فرضیه شماره ی نه-131

جدول 4–11- رتبه میانگین متغیرها———-131

جدول 4–12- آزمون فریدمن————132

جدول 4–13- استنباط پاسخ دهندگان از کنترل کیفیت جامعبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد——-132

فهرست اشکال:

چارچوب مفهومی تحقیق شکل(1-1)——–7

شکل 2-1- مفهوم كیفیت—————35

2-2- چارچوب ارتباط بین ابعاد، دیدگاه ها و فعالیت های كیفیتبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—-36

2-3- تابع زیان تاگوچی—————-44

شکل (2-4)مدل ملی کیفیت مالکوم بالدریج(سال2002)بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد———-57

شکل(2-5): مدل تعالی EFQM———–59

شکل(2-6):مدل کیفیت سرآمدی کسب و کار کانادابلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————-61

شکل(2-7): مدل مدیریت کیفیت جامعEX—-62

شکل(2-8): مدل اجرایی سه قدم تا بهبود—–64

شکل (2-9): مدل جان اوکلند————65

شکل (2-10): مدل چنگال مدیریت کیفیت جامعبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————66

فهرست نمودار ها:

نمودار شماره(4-1): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور اولبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-119

نمودار شماره(4-2): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور دومبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-120

نمودار شماره(4-3): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور سومبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-122

نمودار شماره(4-4): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور چهارمبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد123

نمودار شماره(4-5): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور پنجمبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-125

نمودار شماره(4-6): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتورششمبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد–126

نمودار شماره(4-7): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتورهفتمبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد–128

نمودار شماره(4-8): میانگین نمرات سوال های پرسش نامه فاکتور هشتمبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد-129

چکیده:

كشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی ناگزیر از انتخاب الگو و استراتژی مناسب هستند. تجارب كشورهای توسعه یافته و تازه صنعتی شده نشان می دهد كه برای دستیابی به توسعه اقتصادی پیمودن مسیر توسعه صنعتی الزامی است و در طی این مسیر استراتژی های صنعتی شدن كشور باید براساس نیازهای روز كشور و الزامات جهانی انتخاب شوند. در دهه های اخیر تغییراتی در ساختار صنعتی كشورها رخ داده است و رشد و گسترش صنایع كوچك و متوسط در استراتژی توسعه صنعتی كشورها جایگاه خاصی برای خود باز كرده است. با توجه به تجربه موفقی كه كشورهای تازه صنعتی شده از این رویكرد كسب كرده اند .

همچنین باتوجه به منابع چشمگیر ولی محدود موجوددراستان مازندران ، افزایش جمعیت ، مهاجرت بی رویه روستاییان ازروستاها به شهر ها وازشهرهای استان به کلان شهرهاوتغییرکاربری اراضی کشاورزی به نظر می رسدلازم است سیاست گذاران درامرایجاد،حفظ وبهبودصنایع کوچک استان که باعث ایجاداشتغال،افزایش رونق اقتصادی،حفظ کاربری کشاورزی زمین های روستایی ومنابع طبیعی استان شده و همچنین عامل بازدارنده ای در مهاجرت از روستاها به شهر ها و کلان شهرها می باشند ،گام های سازنده ای بردارند.

یکی از تکنیک های بهبودهمه جانبه کیفیت ،کنترل کیفیت جامع است .استقرار کنترل کیفیت جامع در یک بنگاه باید در هشت حوزه سبک مدیریت، بهبودمنابع ،رضایت مشتریان ،کیفیت و بهبود مستمر ،مشارکت همه کارکنان ،ارتباط با تأمین کنندگان ،فرآیند تولید ، بهبود منابع انسانی انجام شود . هدف کلی محقق در این تحقیق آن است که آیااستقرار مدیریت کیفیت جامع در صنایع کوچک و متوسط واقع در شهرک های صنعتی شهرستان آمل امکان پذیر است ؟اطلاعات توسط پرسشنامه ای که دارای 93 گویه در هشت فاکتوردر طیف لیکرت تهیه شده بود جمع آوری گردید.

مقدمه

كشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی ناگزیر از انتخاب الگو و استراتژی مناسب هستند. تجارب كشورهای توسعه یافته و تازه صنعتی شده نشان می دهد كه برای دستیابی به توسعه اقتصادی پیمودن مسیر توسعه صنعتی الزامی است و در طی این مسیر استراتژی های صنعتی شدن كشور باید براساس نیازهای روز كشور و الزامات جهانی انتخاب شوند. در دهه های اخیر تغییراتی در ساختار صنعتی كشورها رخ داده است و رشد و گسترش صنایع كوچك و متوسط[1] در استراتژی توسعه صنعتی كشورها جایگاه خاصی برای خود باز كرده است. با توجه به تجربه موفقی كه كشورهای تازه صنعتی شده از این رویكرد كسب كرده اند و با توجه به اینكه درصد بالایی از واحدهای صنعتی كشورایران كوچك و متوسط هستند وهمچنین بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده اند، صنایع كوچك و متوسط جایگاه ویژه ای در اقتصاد كشوردارا هستند و می توانند نقشی اساسی و محوری در برنامه های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی كشور ایفا کنند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...