1-4. اهداف تحقیق- 7

1-5. تحقیق- 7

1-6. فرضیات تحقیق- 7

1-7. روش تحقیق- 8

1-8. روش گردآوری اطلاعات– 8

1-9. ابزار گردآوری اطلاعات– 8

1-10. ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات– 8

1-11. مدل مفهومی تحقیق- 9

فصل دوم: بررسی منابع

2-1- مقدمه- 11

2-2. بخش اول مدیریت دانش– 12

2-2-1. تاریخچه مدیریت دانش– 12

2-2-2. تعریف مدیریت دانش– 13

2-2-3. رویکردهای موجود به مدیریت دانش– 15

2-2-4.تولید دانش— 16

2-2-5. نگهداری دانش– 18

2-2-6. انتقال دانش– 18

2-2-7. کاربرد دانش– 20

2-2-8. اهداف مدیریت دانش– 21

2-2-9. مزایای مدیریت دانش– 23

2-2-10. استراتژی های مدیریت دانش– 23

2-3. بخش دوم: جهت گیری استراتژی– 24

2-3-1. مفهوم استراتژی و تاریخچه آن- 24

2-3-2. برنامه ریزی استراتژیک— 25

2-3-3. سطوح برنامه ریزی استراتژیک— 27

2-3-4. مراحل مدیریت استراتژیک— 28

2-3-5. مفهوم نوین استراتژی و انواع استراتژی– 29

2-3-6. انواع گرایشات استراتژیک— 31

2-3-7. سطوح تدوین استراتژی– 32

2-3-8. کاربرد برنامه ریزی استراتژیک در ایران- 33

فهرست مطالب
عنوان صفحه

2-4. بخش سوم عملکرد و مفاهیم مربوط- 35

2-4-1. ارزشیابی عملكرد 35

2-4-2. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 36

2-4-3. اهداف ارزشیابی عملكرد 38

2-4-4. رویكرد ها و روش های ارزشیابی عملكرد 39

2-4-5. مدیریت عملکرد 40

2-4-6. مدل ها و ابزارهای مدیریت عملکرد: 41

2-5. بخش چهارم:نوآوری و خلاقیت– 46

2-5-1. تعاریف و مفاهیم خلاقیت و نوآوری– 46

2-5-2. فرآیند خلاقیت‏: 49

2-5-3. نوآوری و فرآیند آن‏: 50

2-5-4. اهمیت خلاقیت و نوآوری برای مدیران- 51

2-5-5. انواع خلاقیت‏: 52

2-5-6. چگونه می‏توان خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کرد 59

2-6. بخش پنجم پیشینه تحقیق: 61

2-6-1. پیشینه تحقیق داخلی: 62

2-6-2. پیشینه تحقیق خارجی: 63

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه- 66

3-2. روش تحقیق- 66

3-2-1. طبقه بندی بر اساس هدف– 67

3-2-2. طبقه بندی بر اساس روش– 67

3-3. روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات– 68

3-3-1. مطالعات کتابخانه ای– 68

3-3-2. پرسشنامه- 69

3-4. روایی و پایایی پرسشنامه- 70

3-4-1. روایی پرسشنامه- 70

3-4-2. پایایی پرسشنامه- 70

3-5. جامعه و نمونه آماری– 71

3-5-1. جامعه آماری– 72

3-5-2. نمونه آماری– 72

3-6. روش ها و تکنیک های تحلیل آماری– 73

3-6-1. آمار توصیفی: 73

3-6-2. آمار استنباطی: 73

فهرست مطالب
عنوان صفحه

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه- 78

4-2. آمار توصیفی- 78

4-2-1. بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

4-2-2. بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 79

4-2-3. بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

4-2-4. بررسی وضعیت سابقه کاری– 81

4-2-5. بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 81

4-2-6. بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

4-3. آمار استنباطی- 83

4-3-1. تحلیل عاملی مؤلفه های تحقیق با استفاده از نرم افزار Amos Graphics- 83

4-3-1-1. تحلیل عاملی تائیدی مدیریت دانش موثر- 84

4-3-1-2. تحلیل عاملی تائیدی عوامل گرایش استراتژیک— 84

4-3-1-3. تحلیل عاملی تائیدی عوامل نوآوری– 85

4-3-1-4. تحلیل عاملی تائیدی عوامل عملکردی– 86

4-3-2. مدل اندازهگیری– 87

4-3-3. مدل معادلات ساختاری– 89

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1. مقدمه- 93

5-2. نتایج آمار توصیفی- 93

5-3. نتایج آمار استنباطی- 94

5-3-1. نتایج بررسی فرضیه های تحقیق- 95

5-4. محدودیت های تحقیق- 96

5-5. پیشنهادات تحقیق- 96

5-5-1. پیشنهادات بر اساس نتایج فرضیه- 96

5-5-2. پیشنهادات برای تحقیق های آتی- 97

فهرست منابع

منابع فارسی- 99

منابع لاتین- 102

پیوست– 105

پرسشنامه- 106

فهرست جداول
عنوان صفحه

جدول شماره 2-1 مراحل مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران- 14

جدول 2-2 فرآیند تدوین استراتژی– 29

جدول 2-3- اهداف ارزشیابی عملكرد 38

جدول شماره 3-1 پایایی ابزار تحقیق- 71

جدول شماره 4-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

جدول 4-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 79

جدول 4-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

مقالات و پایان نامه ارشد

جدول 4-4 بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری– 81

جدول شماره 4-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 81

جدول شماره 4-6 بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

جدول 4-7 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی مدیریت دانش موثر- 84

جدول 4-8 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی گرایش استراتژیک— 85

جدول 4-9 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی نوآوری– 86

جدول 4-10 شاخص های نیکویی برازش مدل تائید عاملی عملکردی– 87

جدول 4-11 شاخص نرمال بودن داده ها 88

جدول 4-12 شاخص های نیکویی برازش مدل اندازهگیری متغیرهای تحقیق- 89

جدول 4-13 بار عاملی سوالات پرسشنامه- 89

جدول 4-14 شاخص های برازش مدل معادله ساختاری– 90

جدول 4-15 ضرائب رگرسیونی مولفه های تحقیق(آزمون فرضیات) 91

فهرست نمودارها
عنوان صفحه

نمودار 4-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری– 79

نمودار 4-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری– 80

نمودار 4-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری– 80

نمودار 4-4 بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری– 81

نمودار 4-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری– 82

نمودار 4-6 بررسی وضعیت سمت سازمانی در نمونه آماری– 82

نمودار 4-7 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل مدیریت دانش موثر- 84

نمودار 4-8 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل گرایش استراتژیک— 85

نمودار 4-9 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل نوآوری– 86

نمودار 4-10 مدل تحلیل عاملی تائیدی عوامل عملکردی– 87

نمودار 4-11 مدل اندازهگیری متغیرهای تحقیق- 88

نمودار 4-12 مدل معادله ساختاری تحقیق- 90

فهرست اشکال
عنوان صفحه

شکل شماره 1-1 مدل مفهومی تحقیق. منبع: فرارسی و همکاران(2012) 9

شکل شماره 2-1 مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش– 14

شکل شماره 2-2 مراحل مدیریت دانش– 16

شکل2-3 چرخه عملکرد(الهی، 1378: 52) 37

شکل 2-4 فرآیند نوآوری– 51

شکل 2-5 فهرست خصوصیات مناسب برای فرد خلّاق و نوآور- 61

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...