2-1-3 وظایف مدیریت.. 20

2-1-4 تعاریف و مفاهیممدیریت تحولگرا 20

22

2-1-6 توسعه مدیریت تحول گرا 24

2-1-7 اجزای مدیریت تحول گرا 26

2-2- بررسی نظریه های پیرامون رضایت کارکنان………………………………………………………………………………………………30

2-2-1- مفهوم وتعاریف رضایت کارکنان. 30

2-2-2 انواع رضایت شغلی.. 31

2-2-3 تفاوت رضایت شغلی و انگیزش… 32

2-2-4 رابطه شخصیت متناسب با موفقیت شغلی.. 33

2-2-5 عوامل مؤثر در رضایت شغلی.. 34

2-2-6افزایش رضایت شغلی.. 36

2-2-7 مفهوم رضایت شغلی در سازمان. 38

2-2-8 نظریه ها پیرامون رضایت شغلی.. 40

2-2-9 عوامل مؤثر در رضایت و نارضایتی شغلی در سازمان. 41

2-2-10-نقشارتباطات سازمانیدر رضایت شغلی.. 47

2-2-11 نقش بهداشت روان در رضایت شغلی.. 48

2-2-12 نقش رضایت مندی و انگیزه در توسعـه کشورها 49

2-3-مروری بر پژوهشات گذشته……………………………………………………………………………………………………………………… 50

2-3-1پژوهشات داخلی.. 50

2-3-2 پژوهشات خارجی.. 52

2-4 مدل مفهومی.. 55

2-5 فرضیات پژوهش… 55

فصل سوم( روش پژوهش )

3-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 57

3-2روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 57

3-3 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 58

3-4تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………… 59

3-5روش و ابزار جمع آوری داده ها: 60

3-5-1مطالعات کتابخانه ای: 60

3-5-2 پرسشنامه. 60

3-6 روایی آزمون…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 61

3-7 پایایی آزمون………………………………………………………………………………………………………………………………………… 61

3-8 روش جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………………… 66

3-9روش تجزیه وتحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………………….. 67

فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )

4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 69

4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها……………………………………………………………………………………………………………… 69

4-2-1- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به دموگرافی پاسخ دهندگان. 70

4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 72

4-3-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها 73

4-3-2- آزمون فرضیه ها 74

4-3-2-1- آزمون فرضیه فرعی اول. 74

4-3-2-2- آزمون فرضیه فرعی دوم. 76

4-3-2-3- آزمون فرضیه فرعی سوم. 77

4-3-2-5- آزمون فرضیه اصلی.. 82

فصل پنجم(نتیجه گیری و پیشنهادات )

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 88

5-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیات………………………………………………………………………………………………………………. 88

پایان نامه

5-3 بحث و تفسیر………………………………………………………………………………………………………………………………………… 90

5-4 پیشنهادات براساس یافته های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. 91

5-5 محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………. 92

5-6 پیشنهاداتی برای پژوهشات آتی…………………………………………………………………………………………………………………. 93

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 94

پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 96

پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 99

فهرست جدول ها

عنوانصفحه

2-1. جدول: پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………….54

3-1.جدول: پایایی گویه های مدیریت تحول گرا…………………………………………………………………….62

3-2 .جدول: محاسبه پایایی برای متغیر رضایت شغلی کارکنان…………………………………………………………………….65

3-3. جدول: ضرایب آلفای کرونباخ به تفکیک هر متغیر…………………………………………………………………………….66

4-1.جدول: ویژگی های دموگرافی نمونه آماری………………………………………………………………….70

4-2.جدول: نتیجه آزمون نرمال بودن متغیر مستقل…………………………………………………………….73

4-3.جدول: نتیجه آزمون نرمال بودن متغیر وابسته………………………………………………………………73

4-4.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون…………………………………………………………..75

4-5.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون………………………………………………………….76

4-6.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون………………………………………………………….77

4-7جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی و ضریب تعیین……………………………………………..79

4-8.جدول: تحلیل واریانس رگرسیون………………………………………………………………………….80

4-9.جدول: ضرایب رگرسیونی و مقادیر ویژه……………………………………………………………..81

4-10.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون و ضریب تعیین………………………………83

4-11.جدول:تحلیل واریانس رگرسیون………………………………………………………………………..…………….85

4-12.جدول:ضرایب رگرسیونی و مقادیر ویژه………………………………………………………………………..85

5-1.جدول: خلاصه نتایج آزمون فرضیه­های پژوهش……………………………………………………89

فهرست نمودارها

عنوانصفحه

4-1.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ جنسیت…………………………………………71

4-2.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ گروه سنی………………………………………71

4-3.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ تحصیلات………………………………………72

4-4.نمودار: نمودار توزیع نرمال خطا ها………………………………………………………………….80

4-5.نمودار: نمودار توزیع نرمال خطا ها………………………………………………………………….84

فهرست شکل ها

عنوانصفحه

2-1 شکل: مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………… 55

چکیده

امروزه مدیریت سازمان از پیچیدگی فراوانی برخوردار است. زیرا عوامل درونی و بیرونی بسیار زیادی وجود دارد که سازمان را تحت تاثیر خود قرار می­دهد. این پژوهش، سبک مدیریت تحول گرا را به عنوان یک عامل مهم و اثرگذار در مدیریت سازمان معرفی نموده و نقش آن را در بهبود رضایت شغلی کارکنان مورد بررسی قرار داده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...