فصل دوم : چارچوبنظری

    • مقدمه……………………………………………………………………………………………….18
    • دیدگاه نظری ……………………………………………………………………………………18

فصل سوم : روش پژوهش

    • مقدمه ……………………………………………………………………………………………29
    • هدف کلی ……………………………………………………………………………………..30
    • اهداف اختصاصی …. ……………………………………………………………………….30
    • سؤالات پژوهش ………………………………………………………………………….31
    • تعاریف واژه ها ………………………………………………………………………………32
    • نوع پژوهش ………………………………………………………………………………….35
    • جامعه پژوهش ……………………………………………………………………………….35
    • مشخصات واحدهای پژوهش …………………………………………………………..36
    • روش نمونه گیری و تعداد نمونه ………………………………………………………38
    • ابزار گرد آوری داده ها …………………………………………………………………….38
    • تعیین روایی ابزار……………………………………………………………………………….39
    • تعیین پایایی ابزار……………………………………………………………………………….39
    • روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………..40
    • ملاحظات اخلاقی ……………………………………………………………………………..41

فصل چهارم : یافته های پژوهش

    • مقدمه ……………………………………………………………………………………………43
    • آمار توصیفی مربوط به اطلاعات دموگرافیک شرکت کنندگان در طرح …..45
    • آمار توصیفی مربوط به دیدگاه کلی شرکت کنندگان در طرح نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه …………………………………….48
    • آمار توصیفی مربوط به تعیین میزان دانش پرستاران شاغل در بخش های مراقبت ویژه نسبت به فوائد ملاقات آزاد ……………………………………………………………64
    • آمار توصیفی مربوط به تعیین نگرش شرکت کنندگان در طرح نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه ………………………………….58
    • آمار توصیفی مربوط به تعیین موانع فیزیکی در استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات سلامت …………. 62
    • آمار توصیفی مربوط به تعیین موانع فرهنگی در استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات سلامت…………….64

فصل پنجم : نتایج پژوهش

    • مقدمه ……………………………………………………………………………………………66
    • بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………….67
    • کاربرد یافته ها ……………………………………………………………………………….75
    • محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………76
    • پیشنهادات برای مطالعات بعدی ………………………………………………………….78

پایان نامه و مقاله

منابع …………………………………………………………………………………… 80

پیوست ها ………………………………………………………………………………85

چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………..90

فهرست جداول :

جدول شماره 1_1 : مزایای استقرار نظام ملاقات آزاد برای سه گروه بیماران، خانواده و ارائه دهندگان خدمات سلامت در بیمارستان

جدول شماره4-1 : آماره های توصیفی سن افراد به تفکیک گروه های مختلف

جدول شماره 4-2 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی افراد مورد مطالعه

جدول شماره 4-3: توزیع جنسی افراد شرکت کننده در طرح

جدول شماره4 -4 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی وضعیت تأهل افراد مورد مطالعه

جدول شماره4- 5: میانگین سابقه کار در بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه به ماه

جدول شماره 4-6: توزیع فراوانی مطلق و نسبی میزان موافقت با اجرای نظام ملاقات آزاد در بخش مراقبت های ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه

جدول شماره 4- 7: توزیع فراوانی مطلق و نسبی مهم ترین گروه موثر در استقرار نظام ملاقات آزاد از دیدگاه افراد مورد مطالعه

جدول شماره 4- 8: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بیشترین گروه ذینفع با استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه

جدول شماره 4 – 9 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی بیشترین گروه متضرر با استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه از دیدگاه افراد مورد مطالعه

جدول شماره 4-10: توزیع نمرات میزان دانش ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه به تفکیک گروه

جدول شماره4-11: میانگین نمره نگرش ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389

جدول شماره 4-12: تعیین موانع مربوط به ساختارهای فیزیکی بخش مراقبت های ویژه از دیدگاه ارایه دهندگان خدمات سلامت

جدول شماره 4-13: تعیین موانع فرهنگی ملاقات بیمار و خانواده در بخش مراقبت های ویژه از دیدگاه ارایه دهندگان خدمات سلامت

فهرست نمودارها :

نمودار شماره 4-1: تعیین سابقه ی بستری شدن افراد مورد مطالعه یا یکی از بستگان آنها در بخش مراقبت های ویژه در طول یک سال اخیر

نمودار شماره4-2: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش پرستاران نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه

نمودار شماره4-3: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش پزشکان نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه

نمودار شماره4- 4: توزیع فراوانی مطلق نمرات دانش مدیران ارشد بیمارستان نسبت به فوائد ملاقات آزاد در بخش های مراقبت ویژه

نمودار شماره 4-5: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش پرستاران نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش هایی مراقبت ویژه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389

نمودار شماره 4-6: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش پزشکان نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش هایی مراقبت ویژه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389

نمودار شماره 4-7: توزیع فراوانی مطلق نمرات نگرش مدیران ارشد نسبت به استقرار نظام ملاقات آزاد در بخش هایی مراقبت ویژه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389

این فصل شامل بیان مسئله، زمینه پژوهش، اهمیت مطالعه برای دانش پرستاری و مروری بر پژوهش های انجام شده است.

1-1 :مقدمه

بخش مراقبت های ویژه[1] بخشی است که بدحال ترین بیماران، توسط لایق ترین پرسنل، تحت بهترین شرایط و مجهزترین وسایل در دسترس، تحت مراقبت و معالجه قرار می گیرند. به عبارتی بخش مراقبت های ویژه بخشی است که در آن بالاترین مراقبت مداوم از بیمار و درمان او امکان پذیراست. استفاده از روش های جدید جراحی و معالجه بدون وجود این بخش کامل نیست[1].

تاریخچه تأسیس بخش مراقبت های ویژه به زمان جنگ جهانی دوم در سال 1940 برمی گردد. در آن زمان پزشکان به این نتیجه رسیدند که برای کاهش میزان مرگ و میر، مجروحین بدحال باید به طور مجزا، مداوم، و دقیق تحت درمان و مراقبت قرار گیرند، لذا در بیمارستان های خط مقدم اقدام به تأسیس بخش هایی مراقبت ویژه نمودند. برای این بخش ها پرستارانی انتخاب شدند که دارای مهارت و تجربه زیادی بودند. به تدریج در بیمارستان های شهرها، بخش هایی مراقبت ویژه تأسیس گردید. از سال 1970 بخش های تخصصی مراقبت ویژه در کنار بخش های عمومی مراقبت ویژه توسعه پیدا کرده است[1].

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...