• صرفه جویی هزینه(علی احمدی،1388)

اهمیت بازار یابی الكترونیكی برای بانك

بانك ها دلیل محكمی برای انجام بازاریابی الكترونیك دارند. اگر آنها به موقعیت های مطرح شده از سوی اینترنت پاسخ مقتضی ندهند، می بایست یك نقش دوم را در زمینه بازاریابی الكترونیك ایفا نمایند. بنابراین آنها شانس كمی برای برقراری ارتباط مستقل با خریدار و فروشنده یا ارائه خدمات خودشان در بازار الكترونیك دارند.

فوایدی كه بازاریابی الكترونیك برای بانك ها دارد می توان به صورت زیر بیان نمود:

1- ارائه خدمات سنتی بانكی به صورت الكترونیك

تعدادی از بانك ها وب سایت هایی را ایجاد میكنند كه بوسیله آنها، مشتریان می توانند عملیات بانكی همانند كنترل ترازها، وجوه و درخواست كارت های اعتباری را انجام دهند. شركت های كوچک میتوانند از این طریق درخواست های خود را برای اخذ وام مطرح نموده و از سوی دیگر اطلاعات مربوط به صورت اسامی پرسنل و حقوق و دستمزد آنها را بوسیله این شبكه كنترل نمایند و از فایده مدیریت نقدینكی نیز بهره مند گردند.(فكور ثقیه،1391،24)

گسترش خدمات تجارت الكترونیك

بانكها درحال طراحی و گسترش انواع خدمات جدید تجارت الكترونیك هستند. بانكها می توانند نقش خود را به عنوان تسهیل كننده تجارت الكترونیك افزایش داده و منتظر ایجاد كاهش در نقش دیرپای خود به عنوان واسطه مالی باشند. (فكور ثقیه،1391،26)

مقالات و پایان نامه ارشد

خدمات بانكی ارائه شده توسط تجارت الكترونیك به شرح ذیل است:

الف) تأسیس شبكه دسترسی به اینترنت

ب) تأیید صحت مشخصات مشتریان

ج) تسهیل برای ورود موسسات كوجك به تجارت الكترونیك

د) صدور صورت حساب به صورت الكترونیك

ه) صدور پول الكترونیك و چك های الكترونیك( الهیار فرد،1390،55)

اهداف پژوهش:

هدف اصلی:

بررسی نقش بازاریابی الکترنیکی بر جذب مشتری در بانک تجارت

اهداف فرعی:

    1. تعیین رابطه بین بعد پاسخگویی بازاریابی الکترونیکی و جذب مشتری
    1. تعیین رابطه بین بعد امنیت بازاریابی الکترونیکی و جذب مشتری
    1. تعیین رابطه بین بعد تکنولوژی بازاریابی الکترونیکی و جذب مشتری

فرضیه ها :

فرضیه اصلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...