سازمانی……………………………………………………………………………………. 17

2-1-5) تبعات عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………. 25

2-1-6) عوامل مؤثر بردرک عدالت……………………………………………………………………………. 30

2-1-7) عوامل ایجاد کننده بی عدالتی…………………………………………………………………………. 31

2-1-8) نقش عدالت سازمانی در وظایف مدیریت…………………………………………………………. 32

2-1-9) آثار بی عدالتی و تبعیض در سازمان ها…………………………………………………………….. 34

2-1-10) راهکارهای ارتقاء عدالت در سازمان……………………………………………………………… 35

2-1-11) موانع تحقق عدالت در سازمان……………………………………………………………………… 38

بخش دوم: فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………….. 42

2-2-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 43

2-2-2) تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………… 43

2-2-3) شیوه پیدایش فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………… 45

2-2-4) سطوح تجزیه و تحلیل فرهنگی و عوامل مؤثر در حفظ فرهنگ سازمانی…………………… 46

2-2-5) کارکردهای فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………….. 47

2-2-6) انواع فرهنگ های سازمانی……………………………………………………………………………. 48

2-2-7) مدل های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………….. 50

2-2-8) بعد جمع گرایی فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………. 57

2-2-9) ویژگی های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………. 58

2-2-10) توصیف فرهنگ چهارگانه سازمانی……………………………………………………………….. 60

2-2-11) تغییر فرهنگ در سازمان ها…………………………………………………………………………. 61

بخش سوم: رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………. 64

2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 65

2-3-2) تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………… 66

2-3-3) تاریخچه رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………… 69

2-3-4) انواع رفتار شهروندی در سازمان…………………………………………………………………….. 69

2-3-5) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحب نظران………………………………………… 70

2-3-6) ویژگی­های رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………….. 75

2-3-7) عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………. 77

2-3-8) پیش بینی کننده های رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………. 79

2-3-9) پیامدهای فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………. 81

2-3-10) رویکردهای رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………….. 83

2-3-11) سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………….. 84

بخش چهارم: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………… 88

2-4-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………… 88

2-4-2) تحقیقات انجام شده خارج از کشور…………………………………………………………………. 92

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 96

3-2) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 97

3-2-1) جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………………………… 97

3-3) روش و ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………… 98

3-4) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………… 98

3-4-1) روایی………………………………………………………………………………………………………. 98

3-4-2) پایایی………………………………………………………………………………………………………. 99

3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………….. 100

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 102

4-2) توصیف متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………….. 103

4-3) بررسی مدل اندازه گیری تحقیق………………………………………………………………………….. 110

4-4) بررسی مدل تحقیق………………………………………………………………………………………….. 120

4-4-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد…………………………………………………………….. 120

4-4-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………… 121

4-4-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق…………………………………… 122

4-5) آزمون فرضیه ها……………………………………………………………………………………………… 123

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 127

5-2) نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………… 127

5-2-1) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………….. 127

5-2-2) توصیف متغیر عدالت سازمانی……………………………………………………………………….. 127

5-2-3) توصیف متغیر جمع گرایی…………………………………………………………………………….. 127

5-2-4) توصیف متغیر احترام……………………………………………………………………………………. 128

5-3) نتایج آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………. 128

پایان نامه و مقاله

5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق………………………………………………………………………. 130

5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده……………………………………………………………………………. 132

5-6) محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………….. 132

منابع…………………………………………………………………………………………………………………….. 133

پیوست…………………………………………………………………………………………………………………. 139

فهرست جداول

جدول 2-1) ابعاد و مؤلفه های عدالت سازمانی……………………………………………………………… 18

جدول 2-2) مدل های فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………….. 56

جدول شماره 3-1) آلفای کرانباخ……………………………………………………………………………….. 100

جدول 4-1) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………….. 103

جدول 4-2) توصیف متغیر عدالت سازمانی…………………………………………………………………… 104

جدول 4-3) توصیف متغیر عدالت توزیعی……………………………………………………………………. 105

جدول 4-4) توصیف متغیر عدالت رویه ای…………………………………………………………………… 106

جدول 4-5) توصیف متغیر عدالت تعاملی…………………………………………………………………….. 107

جدول 4-6) توصیف متغیر جمع گرایی……………………………………………………………………….. 108

جدول 4-7) توصیف متغیر احترام………………………………………………………………………………. 109

جدول 4-8) علایم به کار رفته در مدل………………………………………………………………………… 110

جدول 4-9) شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر برونزای تحقیق است.. 113

جدول 4-10) شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر درونزای تحقیق(فرهنگ سازمانی) 116

جدول 4-11)شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر درونزای تحقیق (رفتار شهروندی سازمانی) 119

جدول 4-12) شاخص های معنی داری و برازش مدل…………………………………………………….. 122

فهرست نمودار

نمودار4-1) هیستوگرام متغیر رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………. 103

نمودار 4-2) هیستوگرام متغیر عدالت سازمانی……………………………………………………………….. 104

نمودار 4-3) هیستوگرام متغیرعدالت توزیعی…………………………………………………………………. 105

نمودار 4-4) هیستوگرام متغیرعدالت رویه ای………………………………………………………………… 106

نمودار 4-5) هیستوگرام متغیرعدالت تعاملی………………………………………………………………….. 107

نمودار 4-6) هیستوگرام متغیر جمع گرایی…………………………………………………………………….. 108

نمودار 4-7) هیستوگرام متغیر احترام……………………………………………………………………………. 109

نمودار 4-8) مدل اندازه گیری متغیرهای برون زا در حالت اعداد استاندارد……………………………. 111

نمودار 4-9) مدل اندازه گیری متغیرهای برون زا در حالت اعداد معنی داری…………………………. 112

نمودار 4-10) مدل اندازه گیری متغیرهای درون زا (فرهنگ سازمانی) در حالت اعداد استاندارد…. 114

نمودار 4-11) مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (فرهنگ سازمانی) در حالت اعداد معنی داری 115

نمودار 4-12) مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (فرهنگ سازمانی)در حالت اعداداستاندارد….. 117

نمودار 4-13)مدل اندازه گیری متغیر های درون زا (رفتار شهروندی سازمانی) در حالت اعداد معنی داری…. 118

نمودار 4-14) آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد)………………………………………………………… 120

نمودار 4-15) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری)……………………………………………… 121

فهرست اشکال

شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………. 9

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...