1 -5-2-فرضیه فرعی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….13

    • تعاریف متغیر ها………………………………………………………………………………………………………………………………….14

1-6-1 تعرف نظری ومفهومی متغیر ها …………………………………………………………………………………..14

1-6-2 تعریف عملیاتی متغیر ها………………………………………………………………………………………………15

فصل دوم

ادبیات تحقیق

بخش اول : عملکرد شغلی

2-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..16

2-2 مفاهیم وابعاد عملکرد شغلی ……………………………………………………………………………………………………………………….16

2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………………………………….21

2-4 مزایایی ارزشیابی عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………………21

2-5 اهداف ارزشیابی عملکرد شغلی…………………………………………………………………………………………………………………….22

2-6 عوامل عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………………………………..23

2-6-1 عوامل رفتاری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..23

2-6-2 عوامل فردی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………24

2-6-3 عوامل فرایندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….24

2-6-4 عوامل سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..24

2-7 روش های متداول ارزشیابی عملکرد شغلی…………………………………………………………………………………………………25

2-7-1 روش درجه بندی ترتیبی ……………………………………………………………………………………………………………………….25

2-7-2 روش مقایسه فرد به فرد …………………………………………………………………………………………………………………………25

2-7-3 روش مقیاسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….25

2-7-4 روش توزیع اجباری…………………………………………………………………………………………………………………………………26

2-7-5 روش انتخاب اجباری……………………………………………………………………………………………………………………………….26

2-7-6 روش فرم ارزیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………26

2-7-7 روش وقایع حساس …………………………………………………………………………………………………………………………………27

2-7-8 روش تجزیه عملیات یا مدیریت بر مبنای هدف …………………………………………………………………………………….27

2-7-9 روش بررسی داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………….27

2-7-10 روش تشریحی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..28

2-7-11 روش ارزشیابی گروهی…………………………………………………………………………………………………………………………..28

2-8 هدف نهایی از ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان ……………………………………………………………………………………………28

بخش دوم :سبک رهبری

2-8 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..29

2-9 مفاهیم وتعاریف سبک رهبری……………………………………………………………………………………………………………………..30

2-10 تئوری های رهبری ………………………………………………………………………………………………………………………………… 32

2-10-1 تئوری های شخصیتی –رهبری……………………………………………………………………………………………………………32

2-10-2 تئوری های رفتاری ، رهبری ……………………………………………………………………………………………………………….33

2-10-2-1 رفتار گرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………….33

2-10-2-2 رفتار انسان گرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….33

2-10-2-3 تحقیقات دانشگاه آیوا …………………………………………………………………………………………………………………….33

2-10-2-4 تحقیقات اوهایو……………………………………………………………………………………………………………………………….34

2-10-2-5 تحقیقات میشیگان ………………………………………………………………………………………………………………………..34

2-10-2-6 شبکه مدیریت …………………………………………………………………………………………………………………………………34

2-10-2-7 چهار نظام مدیریت ………………………………………………………………………………………………………………………..34

2-10-2-8 تحقیقات اسکاندیناوی……………………………………………………………………………………………………………………..35

2-10-3 تئوری های اقتضایی ……………………………………………………………………………………………………………………………35

2-10-3-1 نظریه مسیر-هدف……………………………………………………………………………………………………………………………35

2-10-3-2 الگوی فیدلر……………………………………………………………………………………………………………………………………….35

2-10-3-3 تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا………………………………………………………………………………………….35

2-10-3-4 زنجیره رفتاری رهبری …………………………………………………………………………………………………………………….36

2-10-3-5 مدل سه بعدی اثر بخشی رهبری……………………………………………………………………………………………………36

2-10-3-6 مدل مشروط وروم-ی تن…………………………………………………………………………………………………………………37

2-10-4 تئوری های نوین رهبری………………………………………………………………………………………………………………………37

2-10-4-1 رهبری کاریزما…………………………………………………………………………………………………………………………………37

2-10-4-2 رهبری فرهمند ………………………………………………………………………………………………………………………………37

2-10-4-3 رهبری خدمتگذار …………………………………………………………………………………………………………………………..38

2-10-4-4 رهبری تحول گرا …………………………………………………………………………………………………………………………..38

2-10-4-4-1 ویژگی رهبری تحول گرا……………………………………………………………………………………………………………40

2-10-4-5 رهبری مراوده ای ………………………………………………………………………………………………………………………….43

2-10-4-5-1 ویژگی رهبری مراوده ای ………………………………………………………………………………………………………….44

2-10-4-6 رهبری عدم مداخله گر …………………………………………………………………………………………………………………45

2-11 نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………46

بخش سوم:فرهنگ یادگیری سازمانی

2-12 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..46

2-13 یادگیری چیست…………………………………………………………………………………………………………………………………………47

2-14 اندازه گیری یادگیری ……………………………………………………………………………………………………………………………….48

2-15 سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………………………………………………………………………..48

2-16 انواع یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………….49

2-17 سطوح یادگیری سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………………..51

2-17-1 یادگیری فردی……………………………………………………………………………………………………………………………………….51

2-17-2 یادگیری تیمی-گروهی………………………………………………………………………………………………………………………….51

2-17-3 یادگیری فرابخشی…………………………………………………………………………………………………………………………………52

2-17-4 یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………..52

2-18 فرهنگ سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..54

2-18-1 کارکرد های فرهنگ سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………….55

2-19 فرهنگ یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….56

بخش چهارم:رویکرد یادگیری

2-19 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..59

2-20الگوی p3بیگز از یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………..59

2-21 رویکرد های یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………64

2-21-1 رویکرد یادگیری عمیق………………………………………………………………………………………………………………………….64

2-21-2 رویکرد یادگیری سطحی……………………………………………………………………………………………………………………….65

2-21-3 رویکرد یادگیری استراتژی…………………………………………………………………………………………………………………….66

2-22 تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………………………67

2-23 تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….70

فصل سوم

روش تحقیق

3-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

3-2جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

3-3 نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….74

3-4 قلمرو زمانی ومکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………75

3-5 روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………..75

3-5-1 مطالعات کتابخانه ای……………………………………………………………………………………………………………………………….75

3-5-2 روش میدانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….75

3-6 ابزار اندازه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………….75

3-6-1 مقیاس عملکرد شغلی……………………………………………………………………………………………………………………………..75

3-6-2 مقیاس رویکرد های یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………..76

3-6-3 مقیاس سبک رهبری……………………………………………………………………………………………………………………………….76

3-6-4 مقیاس فرهنگ یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………………76

3-7 روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………………77

3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………………….77

فصل چهارم

تجزیه وتحلیل داده ها

4-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..79

4-2 یافته های توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..79

4-2-1 توصیف داده هایجمعیت شناسی………………………………………………………………………………………………………..79

4-2-2 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………………………………79

4-2-3 سن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………81

4-2-4 میزان تحصیلات ……………………………………………………………………………………………………………………………………..82

4-2-5 سابقه خدمت …………………………………………………………………………………………………………………………………………..83

4-3 شاخص های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………..84

4-4 بررسی مفروضه های مدل معادلات ساختاری …………………………………………………………………………………………..84

4-4-1 نرمال بودن متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………….84

4-4-2 رابطه خطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….85

4-5 همبستگی بین متغیر های درونزا وبرونزا……………………………………………………………………………………………………..86

4-6 پیش بینی کننده های عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………87

4-6-1 اثر های مستقیم……………………………………………………………………………………………………………………………………….89

4-6-1-1 فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………………………….90

4-6-1-2 فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………90

4-6-1-3 فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

4-6-1-4 فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

4-6-1-5 فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………………91

4-6-2- اثرهای غیر مستقیم………………………………………………………………………………………………………………………………..91

4-6-2-1 فرضیه ششم…………………………………………………………………………………………………………………………………………91

4-6-2-2 فرضیه هفتم…………………………………………………………………………………………………………………………………………92

4-6-2-3 فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………………………………………….92

پایان نامه

4-6-3 اثر های کل………………………………………………………………………………………………………………………………………………92

4-6-4 مقایسه اثرهای مستقیم و غیر مستقیم …………………………………………………………………………………………………94

4-7آزمون بردازش مدل عملکرد شغلی …………………………………………………………………………………………………………….96

4-7-1 فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96

4-8 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..98

فصل پنجم

5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..99

5-2 تحلیل فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………99

5-3 پیشنهادها ی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….103

5-3-1 پیشنهاد های پژوهشی ……………………………………………………………………………………………………..103

5-3-2 پیشنهاد های کاربردی ……………………………………………………………………………………………………104

5-3-3 محدویت ها تحقیق …………………………………………………………………………………………………………..105

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………106

فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………113

چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………116

عنوان انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….117

فهرست جدولها و نمودارها

جدول 2-1 تعاریف مختلف عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………………………….20

جدول 2-2 خصوصیات رهبری تحول گرا ………………………………………………………………………………………………………….42

جدول 3-1 ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………………………………………………………………………….77

جدول 4-1 داده های توصیفی به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………………….79

جدول 4-2 داده های توصیفی به تفکیک سن …………………………………………………………………………………81

جدول 4-3 داده های توصیفی به تفکیک میزان تحصیلات ……………………………………………………………..82

جدول 4-4 داده های توصیفی به تفکیک سابقه خدمت ………………………………………………………………….83

جدول 4-5 شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش …………………………………………………………………….84

جدول 4-6 ماتریس همبستگی متغیر های درون زا وبیرون زا…………………………………………………………..86

جدول 4-7 برآورد ضرایب اثر های مستقیم ……………………………………………………………………………………….89

جدول 4-8 بر آورد ضرایب اثرهای غیر مستقیم …………………………………………………………………………………91

جدول 4-9 برآورد ضرایب اثر های کل ……………………………………………………………………………………………….93

جدول 4-10 اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده عملکرد شغلی……………………………..94

جدول 4-11اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده فرهنگ یادگیری سازمانی ………………..95

جدول 4-12اثر مستیم ،غیر مستقیم ،اثر کل و واریانس تبیین شده رویکرد یادگیری……………………………….95

جدول 4-13 شاخص های برازش عملکرد شغلی ………………………………………………………………………………………..96

جدول 4-14 ضرایب رگرسیون ،خطای معیار ومقدار (t)محاسبه شده عملکرد شغلی ………………………………97

نمودار 4-1 نمودار ستونی مربوط به جنسیت ………………………………………………………………………………………………80

نمودار 4-2 نمودار ستو نی مربوط به سن ……………………………………………………………………………………………………81

نمودار 4-3 نمودار ستونی مربوط به میزان تحصیلات ………………………………………………………………………….82

نمودار4-4 نمودار ستونی مربوط به سابقه خدمت ………………………………………………………………………………..83

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...