دانلود پایان نامه : رابطه مدیریت دانش و خلاقیت در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی … |
- ……………………………………………………………………………………………………………11
1-3 اهداف و فرضیات:
1-3-1هدف اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..18
1-3-2 اهداف فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………………18
1-3-3 هدف کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………….18
1-3-4 فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………19
فصل دوم: بررسی متون
2-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………20
2-2 مبانی نظری پژوهش:
تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….20
مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………21
اهداف مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………………………………………………25
تعاریف مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………………………..25
انواع دانش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..27
تفاوت بین داده، اطلاعات و دانش ……………………………………………………………………………………………………………….29
روابط میان داده، اطلاعات و دانش……………………………………………………………………………………………………………….31
تفاوت مدیریت اطلاعات با مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………33
مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پروست) …………………………………………………………………………………………34
مهارت های اولیه برای استقرار مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………43
عوامل موثر بر موفقیت و شکست مدیریت دانش در سازما ن ها……………………………………………………………………..44
منافع و مزایا………………………………………………………………………………………………………………………………………………49
پیامد های عدم پیاده سازی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………50
خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………51
تعاریف خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………54
تفاوت خلاقیت و نوآوری …………………………………………………………………………………………………………………………….55
موانع و راهکارهای بروز خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………….56
ویژگی های افراد خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………..60
آثار و نتایج خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………….61
رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………..62
2-3 بر مطالعات انجام یافته:
2-3-1مطالعات انجام شده در ایران……………………………………………………………………………………………………………66
2-3-2مطالعات انجام شده در جهان ………………………………………………………………………………………………………….69
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………72
3-2 نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………..72
3-3 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………….72
3-4 روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………73
3-5 ضریب پاسخ دهی…………………………………………………………………………………………………………………………….73
3-6 روش و ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………74
3- 7 روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………..75
3-8 محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….75
3-9 ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………………….75
3-10 تعاریف نظری و عملی واژه ها…………………………………………………………………………………………………………76
فصل چهارم : یافته ها
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..79
4-2 نتایج مربوط به مشخصات دموگرافیک ………………………………………………………………………………………….79
4-3 نتایج مربوط به اهداف و فرضیات……………………………………………………………………………………………………..84
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….98
5-2 بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………………….98
5-3 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………….102
5-4 پیشنهادات اجرایی…………………………………………………………………………………………………………………………103
5-5 پیشنهادات برای پژوهش های آتی ………………………………………………………………………………………………..106
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………..107
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………116
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: تفاوت بین مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………33
جدول 4-1: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک بیمارستان………………………………………………………………………………….79
جدول 4-2: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک دانشگاه ……………………………………………………………………………………80
جدول 4-3: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک گروه های سنی ………………………………………………………………………..80
جدول 4-4: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک جنسیت ……………………………………………………………………………………80
جدول 4-5: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک سنوات………………………………………………………………………………………81
جدول 4-6: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک میزان تحصیلات ………………………………………………………………………81
جدول 4-7: توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه به تفکیک رده شغلی …………………………………………………………………………………81
جدول 4-8: توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد مطالعه به سوالات مدیریت دانش ………………………………………………………………….82
جدول 4-9: توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد مطالعه به سوالات خلاقیت …………………………………………………………………………..83
جدول 4-10: رابطه بین ابعاد مدیریت دانش با خلاقیت………………………………………………………………………………………………….85
جدول 4-11: میانگین نمره خلاقیت به تفکیک دانشگاه…………………………………………………………………………………………………87
جدول 4-12: میانگین نمره مدیریت دانش به تفکیک دانشگاه………………………………………………………………………………………..88
جدول 4-13: میانگین نمره ابعاد مدیریت دانش به تفکیک دانشگاه…………………………………………………………………………………89
جدول 4-14: میانگین نمره مدیریت دانش و خلاقیت به تفکیک جنسیت افراد مورد مطالعه………………………………………………91
جدول 4-15: میانگین نمره مدیریت دانش و خلاقیت به تفکیک سنوات افراد مورد مطالعه………………………………………………..92
جدول 4-16: میانگین نمره مدیریت دانش و خلاقیت به تفکیک تحصیلات افراد مورد مطالعه…………………………………………..94
جدول 4-17: میانگین نمره مدیریت دانش و خلاقیت به تفکیک رده شغلی افراد مورد مطالعه……………………………………………96
جدول 4-18: میانگین و انحراف معیار خلاقیت، مدیریت دانش و ابعاد آن………………………………………………………………………..97
فهرست شکل ها و نمودارها
عنوان شماره صفحه
شکل 2-1: روابط میان داده و اطلاعات و دانش……………………………………………………………………………………………………31
شکل 2-2: اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری…………………………………………………………………………………………………32
شکل 2-3: مدل پایه های مدیریت دانش پروست…………………………………………………………………………………………………34
نمودار 4-1: رابطه بین خلاقیت و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………84
نمودار 4-2: رابطه بین خلاقیت و شناسایی دانش…………………………………………………………………………………………………..85
نمودار 4-3: رابطه بین خلاقیت و کسب دانش……………………………………………………………………………………………………….86
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 09:19:00 ق.ظ ]
|