………………………………………………32

3-3-1- مدل مفهومی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32

3-3-2- مدل تجربی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 33

3-4- فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 34

3-5- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………. 32

3-5-1- متغیر وابسته …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..34

3-5-2- متغیرهای مستقل ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 35

فصل چهارم: روش شناسی تحقیق

4-1- روش و تکنیک تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… 38

4-2- ابزار گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………………………. 38

4-3- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39

4-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………….. 39

4-5- پایایی و روایی ابزار سنجش …………………………………………………………………………………………………………………… 40

4-6- تکنیک تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………………………………. 40

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل داده ها

5-1- آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 38

5-2- آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 61

5-3- تحلیل چند متغیره ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 72

فصل ششم: بحث و نتیجه گیری

6-1- نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86

6-2- پیشنهادات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 92

6-3- محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 93

فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 94

فهرست جداول

شماره و عنوانصفحه

4-1- ضرایب آلفای کرونباخ متغیر وابسته تحقیق 40

5-1-1- توزیع فراوانی گروه سنی به تفکیک نسل مادران و دختران 43

5-1-2- توزیع فراوانی تعداد فرزندان در نسل مادران 44

5-1-3- توزیع فراوانی قومیت به تفکیک نسل مادران و دختران 44

5-1-4- توزیع فراوانی وضعیت تأهل به تفکیک نسل مادران و دختران 45

5-1-5- توزیع فراوانی وضعیت اشتغال به تفکیک نسل مادران و دختران 45

5-1-6- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل مادران 46

5-1-7- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل دختران 47

5-1-8- توزیع فراوانی طبقه اجتماعی فرد به تفکیک نسل مادران و دختران 48

5-1-9- توزیع فراوانی تحصیلات به تفکیک نسل مادران و دختران 49

5-1-10- وضعیت استفاده روزانه از رسانه های جمعی به تفکیک گروه سنی مادران 50

5-1-11- وضعیت استفاده روزانه از رسانه های جمعی به تفکیک گروه سنی دختران 51

5-1-12- توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان از وضعیت سلامتیشان به تفکیک نسل 52

5-1-13- توزیع فراوانی احساسات غالب پاسخگویان به تفکیک نسل 53

5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماری مختل کننده زندگی، به تفکیک نسل 54

5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماری های خاص، به تفکیک نسل 55

5-1-16- توزیع فراوانی فعالیت بدنی به تفکیک نسل مادران و دختران 55

5-1-17- توزیع فراوانی تصور از بدن پاسخگویان، به تفکیک نسل 57

5-1-18- توزیع فراوانی نمایه توده بدنی پاسخگویان به تفکیک نسل 58

5-1-19- توزیع فراوانی میزان کنترل تغییرات وزن به تفکیک نسل 59

5-1-20- توزیع فراوانی عادت غذایی به تفکیک نسل مادران و دختران 60

5-1-21- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه های سنی و میانگین عادت غذایی 61

5-1-22- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب هزینه ماهیانه و میانگین عادت غذایی 61

5-1-23- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب طبقه و میانگین عادت غذایی 62

5-1-24- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه های تحصیلی و میانگین عادت غذایی 63

5-1-25- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال و میانگین عادت غذایی 63

5-1-26- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان فعالیت و میانگین عادت غذایی 64

5-1-27- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب کنترل وزن و میانگین عادت غذایی 64

5-2-1- آزمون رابطه ی عادت غذایی با سن پاسخگویان 65

پایان نامه

5-2-2- آزمون رگرسیون رابطه ی عادت غذایی با تعداد فرزندان مادر 66

5-2-3- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس قومیت پاسخگویان 66

5-2-4- آزمون رابطه ی عادت غذایی با وضعیت تأهل در نسل دختران 67

5-2-5-1 آزمون تفاوت میانگین عادت غذایی بر اساس اشتغال مادران 67

5-2-5-2 آزمون رابطه ی عادت غذایی با اشتغال مادران 68

5-2-5-3 آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس وضعیت اشتغال دختران 68

5-2-6- آزمون رگرسیون رابطه ی عادت غذایی با هزینه پاسخگویان 69

5-2-7-1 نتایج آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس طبقه اجتماعی پاسخگویان 70

5-2-7-2 آزمون رگرسیون رابطه ی عادت غذایی با طبقه اجتماعی پاسخگویان 70

5-2-8- آزمون رابطه ی عادت غذایی با میزان استفاده پاسخگویان از رسانه های جمعی 71

5-2-9- آزمون رابطه ی عادت غذایی با تحصیلات به تفکیک نسل مادران و دختران 72

5-2-10 آزمون رگرسیون رابطه عادت غذایی با سابقه بیماری به تفکیک نسل 73

5-2-11- آزمون رابطه ی عادت غذایی با فعالیت بدنی به تفکیک نسل مادران و دختران 73

5-2-12- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس تصور از بدن به تفکیک نسل 74

5-2-13- آزمون رابطه ی عادت غذایی با حجم بدن به تفکیک نسل 75

5-2-14- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس میزان کنترل وزن پاسخگویان 75

5-3-1-1- متغیرهای اقتصادی- اجتماعی وارد شده در رگرسیون گام به گام نسل مادران 76

5-3-1-2- متغیرهای اقتصادی- اجتماعی وارد شده در رگرسیون گام به گام نسل دختران 77

5-3-1-3 متغیرهای وارد شده آگاهی در در رگرسیون گام به گام برای نسل مادران 78

5-3-1-4 متغیرهای وارد شده آگاهی در در رگرسیون گام به گام برای نسل دختران 78

5-3-1-5 متغیرهای وارد شده شاخص های سلامت در رگرسیون گام به گام نسل مادران 79

5-3-1- 6 متغیرهای وارد شده شاخص های سلامت در رگرسیون گام به گام نسل دختران 80

5-3-1-7 متغیرهای خارج شده ازرگرسیون گام به گامدر مرحله آخر در نسل مادران 81

5-3-1-8 متغیرهای خارج شده از رگرسیون گام به گام در مرحله آخر در نسل دختران 81

5-3-2-1 نتایج رگرسیون چندگانه مدل نهایی در تبیین عادت غذایی برای نسل دختران 82

5-3-2-2 نتایج رگرسیون چند گانه مدل نهایی در تبیین عادت غذایی برای نسل مادران 83

6-1- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق 87

فهرست شکل ها

شماره و عنوانصفحه

3-1- مدل مفهومی 33

3-2- مدل تجربی 33

فصل اول

کلیات

1-1-شرح و بیان مسئله

زمانی این یک اصل بدیهی تلقی می شد که فقرا لاغرند و فقط ثروتمندان استطاعت چاق شدن دارند، اما با روند رو به رشد چاقی به عنوان یک مسئله سلامتی، دیگر این حقیقت ندارد. این واقعیت در پدیده ای که بری پاپکین آن را به عنوان انتقال تغذیه نام نهاد، طرح می شود؛ انتقال تغذیه به طور کلی به تغییر جهانی به سمت رژیم غذایی با مقدار چربی بالا و غذاهای فرآوری شده و کم فیبر اشاره دارد که با سطح پایین فعالیت فیزیکی که منجر به افزایش امراض وابسته به انحطاط می شود، همراه است. (ویکس، 2008 : 155)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...