دانلود کارشناسی ارشد:تحلیل آیرودینامیکی خودرو سمند |
3- 4-2 شرط مرزی تقارن………………… 20
3- 4-3 شرط مرزی دیوار………………… 21
فصل چهارم: روشهای حل عددی معادلات
4- 1 روشهای حل عددی…………………… 23
4- 1-1 روش حل تفکیکی………………….. 23
4- 1-2 روش حل پیوسته………………….. 23
4- 2 خطی سازی و روشهای آن………………. 24
4- 3 گسسته سازی……………………….. 24
4- 3-1 روش بالادست مرتبه اول……………. 26
4- 3-2 روش قاعده توانی……………….. 26
4- 3-3 روش بالا دست مرتبه دوم ………… 27
4- 3-4 روش مرتبه سوم (QUICK)…………. 28
4- 3-5 مقایسه روشهای مرتبه اول و مرتبه دوم 29
4- 4 فرم خطی شده معادلات گسسته…………… 29
4- 5 زیر تخفیف………………………… 30
4-6 حل کننده تفکیکی……………………. 30
4- 6-1 گسسته سازی معادله ممنتوم……….. 30
4- 6-2 گسسته سازی معادله پیوستگی………. 30
4- 6-3 وابستگی سرعت- فشار…………….. 31
4- 7 الگوریتم سیمپل……………………. 31
4- 8 بررسی همگرایی حل………………….. 33
4- 9 نحوه تعریف باقیمانده در حل کننده تفکیکی 33
فصل پنجم: مدلسازی و تولید شبکه
5- 1 مقدمه…………………………… 35
5- 2 شبکه بندی……………………….. 35
5- 2-1 شبکه های با سازمان……………… 36
5- 2-2 شبکه های بی سازمان……………… 37
5- 3 انواع سلولها…………………….. 38
5- 3-1 شبکه بندی سطح به روش Tri-Pave…….. 39
5- 3-2 شبکه بندی حجم با استفاده از الگوریتم TGrid 40
5- 4 هندسه و شبکه بندی خودروی سمند……… 40
فصل ششم: نتایج
6- 1 مقدمه…………………………… 46
6- 2 ابعاد خودروی سمند، تونل باد و شرایط ورودی 47
6- 3 توزیع ضریب فشار در سطح خارجی خودرو…. 47
6- 4 توزیع فشار در حالت پنجره بسته……… 50
6- 5 توزیع فشار در حالت پنجره باز……….. 51
6- 6 توزیع سرعت ……………………… 54
6- 7 مقایسه پسا در حالات مختلف………….. 58
6- 8 بررسی همگرایی……………………. 62
6- 9 بررسی وابستگی حل به شبکه…………… 62
6- 10 مقایسه مدلهای مختلف اغتشاش………… 63
6-11 نتیجه گیری و پیشنهاد………………. 65
مراجع ………………………………… 66
پیوست: مجموعه توتال استیشن
اصول كلی فاصله یابی با دستگاههای الكترونیكی EDM)) 68
فاصله یاب های الكترواپتیكی……………… 69
خطاهای فاصله یابی با دستگاههای الكترونیكی… 70
تاكئومترهای الكترونیكی…………………. 71
مجموعه های توتال استیشن………………… 72
فهرست اشكال
عنوان صفحه
شكل 1-1 اتومبیل در شرایط محیط واقعی…….. 2
شكل 1-2 مباحث اصلی در آیرودینامیک خودرو…. 2
شكل 1-3 تأثیر باز بودن پنجره و روشن بودن کولر در مصرف سوخت 3
شكل 1-4 میدان جریان در داخل و اطراف اتوبوس مدل شده توسط Kale……………………………………… 4
شكل 1-5 تأثیر کاهش ضریب پسا بر مصرف سوخت… 5
شكل 1-6 سمت راست:طراحی کلمپرر و تکامل تدریجی آن، سمت چپ: برخی طراحی های اولیه اتومبیل…………………. 6
شكل 2-1 توزیع فشار بر روی سطح یک خودرو…. 12
شكل 2-2 توزیع ضریب فشار بر روی سطح یک خودرو 13
شكل 2-3 دو گردابة ایجاد شده در پشت خودرو.. 14
شكل 3-1 صفحات تقارن در یک کانال سه بعدی… 20
شكل 3-2 شرایط مرزی معین شده در دیوار…… 21
شكل 4-1 حجم كنترلی كه برای مجزا سازی معادله انتقال استفاده میشود………………………………… 25
شكل 4-2 حجم كنترلی یك بعدی……………. 28
شكل 5-1 سلولهای دو بعدی………………. 39
شكل 5-2 المانهای سه بعدی……………… 39
شكل 5-3 مثالی از شبکهبندی سطح به روش Tri-pave 39
شكل 5-4 مثالی از شبکهبندی حجم با استفاده از الگوریتم TGrid 40
شكل 5-5 طرح سمند در حالت دو پنجره باز….. 41
شكل 5-6 طرح سمند در حالت چهار پنجره باز…. 41
شكل 5-7 طرح داخل سمند (برش در صفحه تقارن). 42
شكل 5-8 ناحیه ورودی و خروجی تونل باد…… 42
شكل 5-9 شبکهبندی سطوح………………… 43
شكل 5-10 شبکهبندی سطوح در نمای نزدیک…… 43
شكل 5-11 شبکهبندی حجم از نمای جانبی……… 44
شكل 5-12 شبکهبندی حجم از نمای بالا………. 44
شكل 5-13 شبکه بندی حجم از نمای روبرو……. 45
شكل 5-14 نمایی از میدان حل حول اتوبوس، مدل شده توسط آقای Kale و همکاران………………………………. 45
شكل 6-1 نمودارهای توزیع ضریب فشار بر روی سطح بالایی خودرو سمند در کل عرض خودرو (a) و خط مرکزی(b)………… 48
شكل 6-2 نمودار توزیع ضریب فشار بر روی سطح بالایی خودرو پژو 405…………………………………….. 49
شكل 6-3 نمودار توزیع ضریب فشار بر روی سطح بالایی خودروپراید 49
شكل 6-4 نمودار توزیع ضریب فشار بر روی سطح بالایی خودرو فورد 49
شكل 6-5 توزیع فشار نسبی برروی بدنه خودرو سمند(pa) 50
شكل 6-6 توزیع فشار بر روی بدنه خودرو سمند در نماهای مختلف(pa)…………………………………….. 51
شكل 6-7 توزیع فشار در اطراف خودرو سمند از نمای بالا 51
شكل 6-8 توزیع فشار نسبی در حالت دو پنجره جلو باز(pa) 52
شكل 6-9 توزیع فشار نسبی در حالت دو پنجره عقب باز(pa) 53
شكل 6-10 توزیع فشار نسبی در حالت چهار پنجره باز(pa) 54
شكل 6-11 توزیع سرعت در اطراف خودروی سمند در حالت پنجره بسته(سرعت هوا=m/s 40)…………………… 55
شكل 6-12 بردارهای سرعت در حالت چهار پنجره باز از نمای جانبی و رو به رو……………………………… 56
شكل 6-13 سرعت در دو مقطع عرضی در حالت دو پنجره جلو باز 56
شكل 6-14 سرعت در دو مقطع عرضی در حالت دو پنجره عقب باز 57
شكل 6-15 بردارهای سرعت در اتوبوس مدل شده توسط Kale. 57
فهرست نمودارها
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 10:00:00 ق.ظ ]
|