1-5. هدف های فرعی پژوهش. 6

1-6. سؤال های پژوهش. 7

1-7. مبانی نظری 7

1-7-1. مفدمه 7

1-7-2. هوش 8

1-7-3. هوش هیجانی 8

1-7-4. مقایسه هوش هیجانی و بهره هوشی یا هوش شناختی 10

1-7-5. تاریخچه شكل گیری هوش هیجانی 11

1-7-6. آموزش جهت ارتقاء مهارت های هوش هیجانی 13

1-7-7. رویكردهای رایج در حوزه هوش هیجانی و الگوی استفاده شده در پژوهش. 16

1-7-8. ویژگی های افراد با هوش هیجانی بالا 18

1-7-9. هوش هیجانی وجنسیت 20

1-7-10. هوش هیجانی و اضطراب 21

1-7-11. اضطراب 23

1-7-12. انواع اضطراب 25

1-7-13. تاریخچه اضطراب کتابخانه ای 29

1-7-14. راه های کاهش اضطراب کتابخانه ای 31

1-7-15. هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه ای 32

1-7-16. نتیجه گیری 34

1-8. مروری بر پژوهش های پیشین در داخل و خارج از ایران 35

1-8-1. پژوهش های انجام شده در خارج کشور 35

1-8-1-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 35

1-8-1-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه ای.. 38

1-8-2. پژوهش های انجام شده در داخل کشور 45

1-8-2-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 45

1-8-2-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه ای.. 48

1-8-3. نتیجه گیری 50

1-9. تعریف متغیّرهای نظری و عملیاتی پژوهش. 51

فصل دوّم:­ روش شناسی پژوهش

    1. روش شناسی پژوهش. 53

2-1. مقدمه 53

2-2. روش شناسی پژوهش. 53

2-3. جامعه پژوهش و حجم نمونه 53

2-3-1. روش محاسبه حجم نمونه و تعداد آن 55

2-4. ابزارها و مراحل گردآوری اطلاعات 56

2-4-1. پرسشنامه سیبریاشرینک 56

2-4-2. مقیاس اضطراب کتابخانه ای بوستیک 57

2-5. روایی و پایایی ابزارهای گردآوری اطلاعات 60

2-5-1. روایی 60

2-5-2. پایایی 60

2-6. فرآیند گردآوری داده ها 61

2-7. تجزیه و تحلیل آماری داده ها 61

2-7-1. آزمون فرض نرمال بودن متغیّرها 61

فصل سوم:تجزیهو تحلیل یافته ها

    1. تجزیه و تحلیل یافته ها 64

3-1. مقدمه 64

3-2. توصیف متغیّرهای مورد مطالعه 64

3-2-1. تحلیل اطلاعات جمعیّت­شناختی 64

3-2-2. اطلاعات مربوط به نوع دانشگاه و دانشکده 66

3-3. پاسخ به سؤال‏های اصلی پژوهش. 66

 

    1. بحث و نتیجه گیری 95

4-1. مقدمه 95

4-2. خلاصه یافته های مرتبط با سؤال ها و بحث پیرامون آنها 95

4-3. نتیجه گیری کلی97

4-4.پیشنهادها 106

4-4-1. پیشنهادهای کاربردی پژوهش. 106

4-4-1-1. پیشنهادهای کاربردی برای کتابداران 106

4-4-1-2. پیشنهادهای کاربردی برای مدیران کتابخانه ها 107

4-4-2. پیشنهادهایی برای پژوهش ها و مطالعه های آینده 108

4-5. محدودیت های اجرای پژوهش. 109

فهرست منابع 112

منابع فارسی 110

منابع انگلیسی 114

پایان نامه

فهرست تصاویر وجداول

جدول 1-1. سیر تحول مفهوم هوش هیجانی، برگرفته از مبانی نظری پژوهش… 12

تصویر 1-1. الگوی چهار مرحله ای تقویت سواد هیجانی شرایور. 15

جدول 1-2. ویژگی افراد با هوش هیجانی باالا. 19

جدول 2- 1. فراوانی رشته و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و خلیج فارس به تفکیک دانشکده­ها 54

جدول2-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی آزمودنی ها بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده(N=655) 55

جدول 2-3. ضرایب آلفای كرونباخ برای متغیّرهای پژوهش… 61

جدول 2-4. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای امتیاز کل و امتیاز مؤلّفه­های هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه­ای.. 62

جدول 3-1. متغیّرهای مستقل و وابسته پژوهش به تفکیک… 64

جدول 3-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی دانشجویان بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده 65

جدول 3-3. تصویری کلی از پاسخ‏های آزمودنی ها به گویه‏های مربوط به اضطراب کتابخانه ای.. 68

جدول 3-4. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 69

جدول 3-5. سطح بندی اضطراب كتابخانه ای بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس… 70

جدول 3-6. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای دانشجویان در مؤلّفه های مختلف… 70

جدول3-7. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفه­های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دختر و پسر. 71

جدول 3-8. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفه­های عوامل عاطفی و فقدان مهارت های كتابخانه ای به تفکیک جنسیت… 72

جدول 3-9. میانگین نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دو دانشگاه­ 72

جدول 3-10. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفه­ فقدان مهارت های كتابخانه ای به تفکیک دو دانشگاه 73

جدول 3-11. میانگین رتبه نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در علوم پزشكی بوشهر. 74

جدول 3-12. میانگین رتبه نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در دانشگاه خلیج فارس… 75

جدول 3-13. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 75

جدول 3-14. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 76

جدول3-15. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان در هر دو دانشگاه 77

جدول 3-16. تصویری کلی از پاسخ‏های آزمودنی ها به گویه‏های مربوط به هوش هیجانی.. 78

جدول3-17. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 79

جدول3-18. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف در دانشجویان. 80

جدول3-19. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفه­های هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. 81

جدول 3-20. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفه­های خودآگاهی و خودمدیریتی به تفکیک جنسیت… 82

جدول3-21. میانگین نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دو دانشگاه­ 82

جدول 3-22. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفه­های خودانگیزی به تفکیک دو دانشگاه 83

جدول 3-23. میانگین رتبه نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 83

جدول 3-24. میانگین رتبه نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­هادر دانشگاه خلیج فارس… 84

جدول 3-25. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 85

جدول 3-26. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 85

جدول3-27. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه های هوش هیجانی دانشجویان. 85

جدول 3-28. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دو دانشگاه 86

جدول 3-29. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 88

جدول 3-30.خلاصه مشخصه های آماری رگرسیون تأثیر مؤلّفه های هوش هیجانی بر اضطراب کتابخانه ای دانشجویان علوم پزشکی.. 89

جدول 3-31. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 90

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...