پایان نامه : بررسی رابطه هوش هیجانی و اضطراب كتابخانهای دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی و … |
1-5. هدف های فرعی پژوهش. 6
1-6. سؤال های پژوهش. 7
1-7. مبانی نظری 7
1-7-1. مفدمه 7
1-7-2. هوش 8
1-7-3. هوش هیجانی 8
1-7-4. مقایسه هوش هیجانی و بهره هوشی یا هوش شناختی 10
1-7-5. تاریخچه شكل گیری هوش هیجانی 11
1-7-6. آموزش جهت ارتقاء مهارت های هوش هیجانی 13
1-7-7. رویكردهای رایج در حوزه هوش هیجانی و الگوی استفاده شده در پژوهش. 16
1-7-8. ویژگی های افراد با هوش هیجانی بالا 18
1-7-9. هوش هیجانی وجنسیت 20
1-7-10. هوش هیجانی و اضطراب 21
1-7-11. اضطراب 23
1-7-12. انواع اضطراب 25
1-7-13. تاریخچه اضطراب کتابخانه ای 29
1-7-14. راه های کاهش اضطراب کتابخانه ای 31
1-7-15. هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه ای 32
1-7-16. نتیجه گیری 34
1-8. مروری بر پژوهش های پیشین در داخل و خارج از ایران 35
1-8-1. پژوهش های انجام شده در خارج کشور 35
1-8-1-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 35
1-8-1-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه ای.. 38
1-8-2. پژوهش های انجام شده در داخل کشور 45
1-8-2-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 45
1-8-2-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه ای.. 48
1-8-3. نتیجه گیری 50
1-9. تعریف متغیّرهای نظری و عملیاتی پژوهش. 51
فصل دوّم: روش شناسی پژوهش
- روش شناسی پژوهش. 53
2-1. مقدمه 53
2-2. روش شناسی پژوهش. 53
2-3. جامعه پژوهش و حجم نمونه 53
2-3-1. روش محاسبه حجم نمونه و تعداد آن 55
2-4. ابزارها و مراحل گردآوری اطلاعات 56
2-4-1. پرسشنامه سیبریاشرینک 56
2-4-2. مقیاس اضطراب کتابخانه ای بوستیک 57
2-5. روایی و پایایی ابزارهای گردآوری اطلاعات 60
2-5-1. روایی 60
2-5-2. پایایی 60
2-6. فرآیند گردآوری داده ها 61
2-7. تجزیه و تحلیل آماری داده ها 61
2-7-1. آزمون فرض نرمال بودن متغیّرها 61
فصل سوم:تجزیهو تحلیل یافته ها
- تجزیه و تحلیل یافته ها 64
3-1. مقدمه 64
3-2. توصیف متغیّرهای مورد مطالعه 64
3-2-1. تحلیل اطلاعات جمعیّتشناختی 64
3-2-2. اطلاعات مربوط به نوع دانشگاه و دانشکده 66
3-3. پاسخ به سؤالهای اصلی پژوهش. 66
- بحث و نتیجه گیری 95
4-1. مقدمه 95
4-2. خلاصه یافته های مرتبط با سؤال ها و بحث پیرامون آنها 95
4-3. نتیجه گیری کلی97
4-4.پیشنهادها 106
4-4-1. پیشنهادهای کاربردی پژوهش. 106
4-4-1-1. پیشنهادهای کاربردی برای کتابداران 106
4-4-1-2. پیشنهادهای کاربردی برای مدیران کتابخانه ها 107
4-4-2. پیشنهادهایی برای پژوهش ها و مطالعه های آینده 108
4-5. محدودیت های اجرای پژوهش. 109
فهرست منابع 112
منابع فارسی 110
منابع انگلیسی 114
فهرست تصاویر وجداول
جدول 1-1. سیر تحول مفهوم هوش هیجانی، برگرفته از مبانی نظری پژوهش… 12
تصویر 1-1. الگوی چهار مرحله ای تقویت سواد هیجانی شرایور. 15
جدول 1-2. ویژگی افراد با هوش هیجانی باالا. 19
جدول 2- 1. فراوانی رشته و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و خلیج فارس به تفکیک دانشکدهها 54
جدول2-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی آزمودنی ها بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده(N=655) 55
جدول 2-3. ضرایب آلفای كرونباخ برای متغیّرهای پژوهش… 61
جدول 2-4. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای امتیاز کل و امتیاز مؤلّفههای هوش هیجانی و اضطراب کتابخانهای.. 62
جدول 3-1. متغیّرهای مستقل و وابسته پژوهش به تفکیک… 64
جدول 3-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی دانشجویان بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده 65
جدول 3-3. تصویری کلی از پاسخهای آزمودنی ها به گویههای مربوط به اضطراب کتابخانه ای.. 68
جدول 3-4. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 69
جدول 3-5. سطح بندی اضطراب كتابخانه ای بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس… 70
جدول 3-6. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای دانشجویان در مؤلّفه های مختلف… 70
جدول3-7. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفههای اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دختر و پسر. 71
جدول 3-8. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفههای عوامل عاطفی و فقدان مهارت های كتابخانه ای به تفکیک جنسیت… 72
جدول 3-9. میانگین نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفههای آن به تفكیك دو دانشگاه 72
جدول 3-10. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفه فقدان مهارت های كتابخانه ای به تفکیک دو دانشگاه 73
جدول 3-11. میانگین رتبه نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفههای آن به تفكیك دانشکدهها در علوم پزشكی بوشهر. 74
جدول 3-12. میانگین رتبه نمره های دریافتی اضطراب كتابخانه ای و مؤلّفههای آن به تفكیك دانشکدهها در دانشگاه خلیج فارس… 75
جدول 3-13. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 75
جدول 3-14. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه ای در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 76
جدول3-15. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان در هر دو دانشگاه 77
جدول 3-16. تصویری کلی از پاسخهای آزمودنی ها به گویههای مربوط به هوش هیجانی.. 78
جدول3-17. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 79
جدول3-18. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف در دانشجویان. 80
جدول3-19. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفههای هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. 81
جدول 3-20. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفههای خودآگاهی و خودمدیریتی به تفکیک جنسیت… 82
جدول3-21. میانگین نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفههای آن به تفكیك دو دانشگاه 82
جدول 3-22. میانگین رتبه نمره های دریافتی مؤلّفههای خودانگیزی به تفکیک دو دانشگاه 83
جدول 3-23. میانگین رتبه نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفههای آن به تفكیك دانشکدهها در دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 83
جدول 3-24. میانگین رتبه نمره های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفههای آن به تفكیك دانشکدههادر دانشگاه خلیج فارس… 84
جدول 3-25. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 85
جدول 3-26. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 85
جدول3-27. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه های هوش هیجانی دانشجویان. 85
جدول 3-28. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دو دانشگاه 86
جدول 3-29. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 88
جدول 3-30.خلاصه مشخصه های آماری رگرسیون تأثیر مؤلّفه های هوش هیجانی بر اضطراب کتابخانه ای دانشجویان علوم پزشکی.. 89
جدول 3-31. همبستگی بین مؤلّفه های هوش هیجانی و مؤلّفه های اضطراب كتابخانه ای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 90
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 06:22:00 ق.ظ ]
|