دانلود پایان نامه ارشد : ارائه مدلی امن برای سیستمهای مدیریت فرآیند کسبوکار در محیطهای سرویسگرا |
1-1
مقدمه
2
1-2
طرح مسئله
3
1-3
سابقه تحقیق
4
1-4
فرضیات مسئله
5
1-5
توجیه ضرورت انجام تحقیق
5
1-6
هدف از اجرا
5
1-7
روش پژوهش و تکنیکهای اجرائی
6
1-8
ساختار پایان نامه
7
2.
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
8
2-1
مقدمه
9
2-2
معماری سرویسگرا
9
2-2-1
تعاریف معماری سرویسگرا
10
2-2-2
سرویس
12
2-2-3
مفاهیم مرتبط با معماری سرویسگرا
15
2-2-4
فناوریهای سازنده سرویس وب
17
2-2-5
یکپارچهسازی سیستمهای سازمان و تعامل پذیری بین سازمانی به کمک SOA
20
2-2-6
چرخهحیات معماری سرویسگرا
21
2-2-7
مزایای معماری سرویسگرا
23
2-3
امنیت نرمافزار
23
2-3-1
مفاهیم پایهای امنیت
24
2-3-2
سیاستهای امنیتی
25
2-3-3
نیازمندیهای امنیتی
26
2-3-3-1
نیاز امنیتیاعتبارسنجی
27
2-3-3-2
نیاز امنیتی اختیار سنجی
28
2-3-3-3
نیاز امنیتی رازداری
28
2-3-3-4
نیاز امنیتی حفاظت از داده
29
2-3-3-5
نیاز امنیتی جامعیت
30
2-3-2
امنیت و معماری سرویسگرا
31
2-4
مدیریت فرآیند کسبوکار
36
2-4-1
چرخهحیات مدیریت فرآیند کسبوکار
38
2-4-2
سیستم مدیریت فرآیند کسبوکار
41
2-4-2-1
بخشهای اصلی مربوط به یک BPMS
43
2-4-2-2
بخشهای جانبی مربوط به یک سیستم BPMS
44
2-5
مدیریت فرآیند کسب وکار و معماری سرویسگرا
44
2-5-1
مروری بر برخی متدلوژی های معماری سرویسگرا
46
2-5-2
بررسی مدلها و سامانههای مدیریت فرآیند کسبوکار سرویسگرا
49
2-5-2-1
مدل چهارقلوی معماری سرویسگرای مسیر چابک
49
2-5-2-2
سامانههای یکپارچه مدیریت فرآیند کسبوکار و SOA
50
2-6
نتیجهگیری
55
3.
فصل سوم: روش تحقیق
56
3-1
مقدمه
57
3-2
نگاه کلی و هدف از ارائه مدل پیشنهادی
57
3-3
معرفی مدل پیشنهادی
60
3-3-1
معرفی چرخهحیات مدل پیشنهادی
61
3-3-2
شرح کامل فازهای چرخهحیات مدل پیشنهادی
66
3-3-3
ارتباط میان مدیریت فرآیند کسبوکار و معماری سرویسگرا در مدل پیشنهادی
79
3-3-4
معماری لایهای مدیریت فرآیند کسب وکار سرویسگرای امن
80
3-3-5
نیازمندیهای امنیتی مدیریت فرآیند کسبوکار سرویسگرای امن
84
3-3-6
مؤلفه های امنیتی مدیریت فرآیند کسبوکار سرویسگرای امن
89
3-4
نتیجهگیری
95
4.
فصل چهارم: محاسبات و یافتههای تحقیق
97
4-1
مقدمه
98
4-2
مطالعه موردی
98
4-2-1
استخراج نیازمندیهای عمومی در راستای مدل پیشنهادی
98
4-2-2
استخراج نیازمندیهای امنیتی سیستم در راستای مدل پیشنهادی
100
4-2-3
طراحی و مدلسازی فرآیند در راستای مدل پیشنهادی
105
4-2-4
بررسی تأثیرات مدل پیشنهادی بر مورد مطالعاتی نسبت به رویکرد قبلی
115
4-2-5
قابلیتهای امنیتی مدل پیشنهادی
116
4-2-6
مقایسه سیستم فعلی با سیستم مدیریت فرآیند کسبوکار سرویسگرای امن
117
4-2-7
بررسی محدودیتهای مدل پیشنهادی
119
4-3
نتیجهگیری
119
5.
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
120
5-1
خلاصه تحقیق
121
5-2
نتایج تحقیق
122
5-3
مزایای تحقیق
122
5-4
نوآوریهای تحقیق
123
5-5
کارهای آینده
124
6.
پیوستها و ضمایم
125
ضمیمه الف
کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس احراز هویت
126
ضمیمه ب
کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس پرداخت آنلاین
129
ضمیمه ج
کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس صدور فاکتور
130
ضمیمه د
اشکال مربوط به فرآیند اعتبارسنجی مهارت
133
ضمیمه و
مقالات استخراج شده از پایاننامه
136
ضمیمه ه
واژهنامه انگلیسی به فارسی
139
ضمیمه ی
واژهنامه فارسی به انگلیسی
141
7.
منابع و مآخذ
149
مقدمه
امروزه سازمانها برای ارائه محصولات و خدمات مناسب به مشتریان و حفظ و ارتقای جایگاه راهبردی خود باید از چالاکی و سرعت مناسبی برخوردار باشند تا در صورت بروز مسائل و مشکلات مختلف بتوانند مدل کسبوکار خود را تغییر داده و آنرا بهبود دهند. سازمانهایی که برای رسیدن به اهداف سازمان از فناوری اطلاعات استفاده میکنند، هنگامی که بخواهند تغییری را در سیستم اعمال کنند باید تمامی جنبههای آن ازجمله فرآیندها، قوانین، کاربران، مدل دادهای و… را تغییر دهند؛ لذا برای انعطاف در برابر تغییرات به سیستمهایی نیاز است که علاوه بر امکان استقرار مدل کسبوکار فعلی، امکان بهبود مدل کسبوکار را نیز داشته باشد. با ظهور معماری سرویسگرا، دریچه تازهای برای طراحی انعطافپذیر سیستمهای سازمانی به روی معماران نرمافزار گشوده شدهاست. در این معماری، سیستم به صورت سرویسهای کاملاً استاندارد، مستقل از پلتفرم، قابل توسعه و انعطافپذیر تحلیل و طراحی شده و پیادهسازی میشود. معماری سرویسگرا از دو عنصر اساسی سرویس و پیام تشکیل شده است. هر سرویس شامل دو قسمت رابط سرویس و پیادهسازی آن میباشد. پیادهسازی هر سرویس با هر فناوری و روی هر سکویی[1] امکانپذیر است، لذا سرویس نهایی مستقل از سکو و فناوری خواهد بود. هر سرویس، منطق کسبوکار و داده مخصوص به خود را دارد و سرویسها از یکدیگر مستقل هستند؛ در نتیجه با تغییر یک سرویس، سایر سرویسها دست خوش تغییر قرار نمیگیرند. هر سرویس برای استفاده از عملکرد و یا دادههای سایر سرویسها به رابط آن سرویس پیام میفرستد و پاسخ خود را در قالب یک پیام دریافت میکند. سرویسها میتوانند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و همنوایی[2] سرویسها با هم، کلان – فرآیندهای کسب و کار را پیادهسازی نمایند.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 03:26:00 ق.ظ ]
|