دانلود پایان نامه : مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی |
2- 5 انواعروش های تدریس: 30
2-5-1 روش های تاریخی.. 30
2-5-2 روش های نوین تدریس…. 31
2-5-3 روش آزمایش…. 31
2-5-4 الگوی جدید پیشنهادی.. 37
2-6 آزمایش واقعی.. 39
2-6-1 مفهوم آزمایش واقعی.. 39
2-6-2 تاریخچه فعالیت های آزمایشگاهی واقعی.. 39
2-6-3 محاسن استفاده از آزمایشگاه های واقعی.. 41
2-6-4 معایب استفاده از آزمایشگاه های واقعی.. 42
2-7 آزمایش مجازی.. 44
2-7-1 مفهوم آزمایشگاه مجازی.. 44
2-7-2 تاریخچه آزمایشگاه مجازی.. 44
2-7-3 محاسن استفاده از آزمایشگاه های مجازی.. 45
2-8 مواضع نظریه پردازان در مورد انجام آزمایش…. 46
2-9 رابطه انجام فعالیت های آزمایشگاهی با یادگیری.. 47
2-10 پیشینه تحقیق.. 48
فصل سوم
3-1 مقدمه. 53
3-2 روش پژوهش…. 53
3-3 طرح پژوهشی.. 53
3-4 جامعه آماری.. 54
3-5 نمونه آماری.. 54
3-6 ابزار های پژوهش…. 55
3-7 روایی و پایایی ابزارهای پژوهش…. 56
3-8 روش اجرای پژوهش…. 56
3-9 روش تحلیل داده ها 57
3-10 جمع بندی.. 57
فصل چهارم
4-1 مقدمه. 59
4-2 یافته های توصیفی.. 59
4-2-1 یافته های توصیفی پیش آزمون و پس آزمون روش آزمایشگاه مجازی 60
4-2-2 یافته های توصیفی پیش آزمون و پس آزمون روش آزمایشگاه حقیقی 61
4-3 یافته ها در چهارچوب فرضیات و سوال پژوهش…. 62
4-3-1 بررسی توزیع داده ها 63
4-3-2 بررسی فرضیه های تحقیق.. 64
4-3-2-1 فرضیه اول.. 64
4-3-2-2 فرضیه دوم. 65
4-3-3 بررسی سوال پژوهش…. 66
4-3-3-1 بررسی اثر روش تدریس بر عملکرد دانش آموزان.. 68
4-3-3-2 بررسی همگنی واریانس ها : 68
4-3-3-3 بررسی همگنی رگرسیون : 69
4-3-3-4 تحلیل كوورایانس…. 69
فصل پنجم
5-1 مقدمه. 73
5-2 خلاصه پژوهش و بحث… 73
5-3 محدودیت های پژوهش…. 75
5-4 پیشنهادهای پژوهش…. 76
5-4-1 پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش…. 76
5-4-2 پیشنهادهای کاربردی.. 76
5-5 جمع بندی.. 77
فهرست جداول
عنوان مطالب شماره صفحه
جدول 2-1 ماتریس سازوكار یادگیری برپایه پروژه- محوری و حل مسئله 34
جدول 2-2: ویژگی انواع روش های آموزش آزمایشگاهی.. 35
جدول 2-3 جمع بندی سطوح پنجگانه و ویژگیهای هر سطح.. 37
جدول 3‑1 مشخصات طرح پژوهشی.. 53
جدول 3-2 مشخصات گروههای پژوهشی.. 55
جدول 4‑1: آماره های توصیفی مربوط به روش یادگیری مجازی.. 61
جدول 4‑2: آماره های توصیفی مربوط به روش یادگیری حقیقی.. 62
جدول 4-3 بررسی نرمال بودن.. 65
جدول 4-4 آزمون t زوجی روش آزمایشگاه واقعی.. 66
جدول 4-5 آزمون t زوجی روش آزمایشگاه مجازی.. 67
جدول 4-6 آزمون t مستقل روش آزمایشگاه مجازی و حقیقی.. 68
جدول 4-7 آزمون لوین جهت بررسی مفروضه همگنی واریانس…. 69
جدول 4-8 آزمون همگنی ضرایب رگرسیون.. 70
جدول 4-9 آزمون تحلیل كوواریانس…. 71
جدول 4-10 میانگین تعدیل شده 71
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه تاثیر آزمایشگاه واقعی و مجازی بر یادگیری درس علوم تجربی بود. جامعه آماری شامل 96 نفر از دانش آموزان پسر پایه هفتم دوره اول متوسطه مدرسه نمونه دولتی شهید چمران شهرستان پیشوا بود و نمونه ها شامل 2 گروه 31 نفری که بصورت تصادفی انتخاب شدند. روش پژوهش، شبه آزمایشی و ابزار پژوهش آزمون محقق ساخته بود. طرح پژوهش بصورت پیش آزمون پس آزمون بود و برای آموزش گروه مجازی از نرم افزار شبیه سازی شده کروکودیل شیمی و فیزیک استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون تحلیل کوواریانس صورت پذیرفت. نتایج حاکی از آن بود که روش آزمایشگاه مجازی موجب افزایش یادگیری دانش آموزان شده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 10:18:00 ب.ظ ]
|