جدول (2 – 1)

اشتراك دیدگاه نارور اسلتد و كالی جاویسكی

38

جدول (2 – 2)

جدول بررسی زعفران از دیدگاه S.W.O.T

43

جدول (4 – 1)

فراوانی نمونه مورد مطالعه در گروه های سابقه فعالیت

64

جدول (4 – 2)

میزان تحصیلات پاسخگویان در نمونه مورد مطالعه

65

جدول (4 – 3)

توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان

66

جدول (4 – 4)

تجربه در زمینه صادرات نمونه مورد مطالعه

67

جدول (4 – 5)

جدول توزیع فراوانی تسلط به زبان خارجی

68

جدول (4 – 6)

آزمون نرمال بودن متغیر تحقیق (كولموگوف اسمیرنوف)

69

جدول (4 – 7)

آزمون KMO و isor Hett’s

71

جدول (4 – 8)

جدول اشتراكات

72

جدول (4 – 9)

جدول مجموع واریانس تبیین شده توسط سازه های تحقیق

73

جدول (4 – 10)

جدول ماتریس چرخش یافته سازه های تحقیق

74

جدول (4 – 11)

ماتریس همبستگی متغیرهای مورد مطالعه

75

جدول (4 – 12)

خلاصه مدل فرضیه الف (آماده مربوط به آزمون رگرسیون رابطه متغیر تحقیقا بازاریابی و میزان صادرات)

76

جدول (4 – 13)

تحلیل واریانس مدل رگرسیون Anova فرضیه الف

76

جدول (4 – 14)

ضرایب مدل رگرسیون فرضیه الف

77

جدول (4 – 15)

خلاصه مدل رگرسیون فرضیه ب

79

جدول (4 – 16)

تحلیل واریانس در مدل رگرسیون Anova فرضیه ب

80

جدول (4 – 17)

ضرایب جدول رگرسیون فرضیه ب

80

جدول (4 – 18)

خلاصه مدل فرضیه ج

82

جدول (4 – 19)

تحلیل واریانس در مدل رگرسیون Anova فرضیه ج

82

جدول (4 – 20)

ضرایب مدل رگرسیون فرضیه ج

82

جدول (4 – 21)

خلاصه مدل سوال

83

جدول (4 – 22)

تحلیل واریانس مدل رگرسیون ANOVA سوال د

83

جدول (4 – 23)

ضرایب مدل رگرسیون سوال د

83

جدول (4 – 24)

خلاصه مدل سوال ذ

85

جدول (4 – 25)

تحلیل واریانس مدل رگرسیون ANOVA سوال ذ

86

جدول (4 – 26)

ضرایب مدل رگرسیون سوال ذ

86

جدول (4 – 27)

خلاصه وضعیت رگرسیون چند متغیره

88

جدول (4 – 28)

خلاصه مدل رگرسیون چند متغیره

89

جدول (4 – 29)

تحلیل واریانس مدل رگرسیون چند متغیره ANOVA

89

جدول (4 – 30)

ضرایب مدل رگرسیون

89

جدول (4 – 31)

آزمون فرض آمار، میانگین وضعیت تحقیقات بازاریابی

91

جدول (4 – 32)

آزمون فرض آماری میانگین وضعیت تحقیقات بازاریابی

91

فهرست اشكال و نمودارها

عنوان صفحه

پایان نامه و مقاله

شكل (2 – 1) طبقه بندی تحقیقات بازاریابی مالهاترا، 2004 26
شكل (2 – 2) فرآیند تحقیقات بازاریابی، مالهاترا، 2004 29
شكل (2 – 3) مشتری گرایی مطابق شكل دسپاندر، 1993، یلهام و همكاران 1997 35
شكل (2 – 4) رتیب گرایی مطابق نظر دیویس 36
شكل (2 – 5) مدل مضرور تحقیق 52
نمودار (4 – 1) نمودار میله ای مربوط به توزیع سنی پاسخگویان 64
نمودار (4 – 2) میزان تحصیلات پاسخگویان 65
نمودار (4 – 3) نمودار میله ای توزیع جنسیتی پاسخگویان 66
نمودار (4 – 4) تجربه صادرات نمونه مورد مطالعه 67
نمودار (4 – 5) نمودار میله ای میزان تسلط به زبان خارجی 68
نمودار (4 – 6) اسكوی متغیرهای تحقیق 71
نمودار (4 – 7) هیستوگرام توزیع باقیمانده های استاندارد شده مدل كرسیون فرضیه الف 78
نمودار (4 – 8) نمودار P-Plot باقیمانده های استاندارد شده ملول رگرسیون فرضیه الف 79
نمودار (4 – 9) هیستوگرام توزیع باقیمانده های استاندارد شده مول ركسیون فرضیه ب 80
نمودار (4- 10) نمودار P-Plot باقیمانده های استاندارد شده مدل گرسیون فرضیه ب 81
نمودار (4- 11) هیستوگرام توزیع باقیمانده های استاندارد شده مدل رگرسیون فرضیه د 84
نمودار (4- 12) نمودار P-Plot باقیمانده های استاندارد شده مدل رگرسیون فرضیه د 85
نمودار (4- 13) هیستوگرام توزیع باقیمانده های استاندارد شده مدل رگرسیون فرضیه ذ 86
نمودار (4- 14) نمودار P-Plot باقیمانده های استاندارد شده مدل رگرسیون فرضیه ذ 87

 

 

چکیده:

زعفران از جمله محصولات کشاورزی و زراعی است که در اکثر شهر های استان خراسان به ویژه قائن ، گناباد ، تربت حیدریه ، بیرجند و ….کشت می شود و اکثر صادر کنندگان این محصول در شهر مشهد مستقر هستند.زعفران از جمله محصولاتی است که ایران همواره در دهه های اخیر بیش از نیمی از بازار جهانی را در اختیار داشته است .همچنین کاهش در آمدهای حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید قیمت آن طی سالهای اخیر ما را به این باور می رساند صادرات محصولات غیر نفتی اجتناب ناپذیر است . تحقیقات بازاریابی سبب شناخت مسیرهای تجاری آینده ، و حرکت در همان مسیر به صورتی که منافع سازمان را در پی داشته باشد که این موضوع ضرورت وجود تحقیقات بازاریابی را بر روی صادرات التزام می بخشد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر روی صادرات زعفران می باشد که از این طریق راهکارهایی جهت افزایش سهم بازار و بهبود وضع موجود و همچنین از این طریق به تاثیر تحقیقات بربازارگراییپرداخته شد که بدین منظور پرسشنامه ای شامل 4 بخش که حاوی 23 سوال تخصصی و 7 سوال عمومی تبیین شد که در اختیار 43 نفر از مدیران شرکتهای صادرکننده زعفران برای بررسی فرضیات مطرح شده قرار گرفت . از تحلیل داده های آماری این نتیجه حاصل شد که تمامی متغیرها ی تحقیقات بازار ، بازارگرایی و افزایش سهم بازار بر بر افزایش صادرات زعفران تاثیر گزار است اما اغلب صادرکنندگان ایرانی همچنان به صورت سنتی در فرآیند صادرات زعفران به علت انحصاری بودن آن اقدام می کنند. همچنین لازم به ذکر است همکاری نکردن دولت ، وجود قوانین بازدارنده و وجود گرو ه های مافیایی ارز آوری این محصول را برای کشورمان در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه می سازد.

 

 

 

فصل اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...