دانلود پایان نامه ارشد: ارائه مدلی مناسب جهت بازاریابی گردشگری شیراز با توجه به مدلp7 |
2-6- تنگناهایصنعت گردشگریدر ایران (موانع، فرصت ها، ضعف ها) 42
2-7- پیشینه پژوهش. 44
2-7-1- مطالعات خارجی. 45
2-7-2- مطالعات داخلی. 48
3-1- مقدمه. 53
3-2- فرآیند پژوهش. 53
3-3- روش تحقیق. 54
3-4- جامعه آماری. 55
3-5- روش گردآوری داده ها (اطلاعات). 55
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها(اطلاعات). 61
4-1- مقدمه. 63
4-2- آمار توصیفی. 63
4-2-1- تجزیه و تحلیل داده های جمعیت شناختی. 63
4-2-2- آمار توصیفی از ابعاد پرسشنامه. 66
4-2-3- نرمال بودن توزیع داده ها. 71
4-2-3-1- چولگی و کشیدگی. 71
4-2-3-2- آزمون کولموگروف- اسمیرنف (K-S). 73
4-3- آمار استنباطی. 74
4-3-1- آزمون تی تک نمونه ای برای مقایسه میانگین نظری و تجربی 74
4-3-2- اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری. 75
4-3-3- تحلیل داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری 77
4-3-4- آزمون رگرسیون برای بررسی فرضیه های تحقیق. 80
4-4- جمع بندی:. 82
5-1- مقدمه. 84
5-2- تفسیر یافته های پژوهش. 84
5-3- محدودیت های پژوهش. 89
5-3-1- محدودیت های خارج از اختیار پژوهش. 89
5-3-2- محدودیتهای در اختیار پژوهشگر. 90
5-4- پیشنهادهای برگرفته از یافته های پژوهش. 90
5-5- پیشنهاد های برای پژوهش های بعدی. 91
ضمایم. 92
ضمیمه ۱: پرسشنامه تحقیق. 92
ضمیمه 2: خروجی های نرم افزار های تحلیل آماری در تحقیق 96
منابع. 108
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: مولفه های آمیخته بازاریابی از دیدگاه نویسندگان مختلف (قدیریمعصوم و همکاران، 1392). 34
جدول 3-1. دو مفهوم اصلی تحقیق به همراه تعداد سوالات و ابعاد هر یک از آنها. 57
جدول 3-2: بررسی روایی همگرا. 59
جدول 3-3. بررسی روایی واگرا. 59
جدول 3-4: بررسی پایایی. 60
جدول 4-1. آمار توصیفی ابعاد پرسشنامه. 66
جدول 4-2. چولگی و کشیدگی ابعاد. 72
جدول 4-3. نتایج آزمون K-S برای ابعاد تحقیق. 73
جدول 4-5: نتایج آزمون تی تک نمونه ای ابعاد موثر بر بازاریابی گردشگری. 75
جدول 4-6) اولویت ابعاد موثر بر بازاریابی گردشگری. 76
جدول 4-7: نتایج آزمون فریدمن در مورد ابعاد موثر بر بازاریابی گردشگری. 76
جدول 4-8. نتایج آزمون رگرسیون. 81
فهرست تصاویر
عنوان صفحه
شکل 2-1: الگوی تعاملی صنعت توریسم (سیدعلیپور و اقبالی، 1390) 27
شکل 2-2: سه عنصر اساسی در صنعت گردشگری (ساعی و همکاران، 1389) 28
شکل 2-3: الگوهای رفتاری گردشگران در سه مرحله (یاری، 1390) 29
شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق. 51
شکل 4-1: اجرای مدل در حالت معناداری. 79
شکل 4-2: اجرای مدل در حالت معناداری. 80
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار 4-1: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس جنسیت. 64
نمودار 4-2: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس سن. 64
نمودار 4-3: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات 65
نمودار 4-4: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس سابقه خدمت. 65
نمودار 4-5: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس رشته تحصیلی. 66
نمودار 4-6: توزیع مربوط به بعد محصول / خدمت. 67
نمودار 4-7: توزیع مربوط به بعد قیمت. 68
نمودار 4-8: توزیع مربوط به بعد تبلیغات. 68
نمودار 4-9: توزیع مربوط به بعد مکان. 69
نمودار 4-10: توزیع مربوط به بعد افراد. 69
نمودار 4-10: توزیع مربوط به بعد فروش. 70
نمودار 4-10: توزیع مربوط به بعد شواهد و امکانات فیزیکی 70
چکیده
این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری در شهر شیراز در سال 1393 صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده ها توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان درگیر در مسئله بازاریابی گردشگری بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفیطبقهای نسبی 150 نفر بهعنوان حجمنمونه درنظر گرفته شد. روش جمعآوری دادهها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته 40 سوالی انجام گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی محاسبه شد که مقدار آن در هر دو روش برای همه متغیرها بالای 7/0 بهدست آمد. همینطور از روایی سازه و محتوا بهمنظور آزمون روایی پرسشنامه استفاده شد، که در روایی محتوا پرسشنامه به تأیید متخصصین مربوطه رسید و در روایی سازه یافته ها دال بر روا بودن پرسشنامه بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات بهدست آمده از اجرای پرسشنامهها از طریق نرمافزار SPSS و Smart Pls2 در دو بخش توصیفی و استنباطی (مدلسازی معادلات ساختاری)، انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد كه عوامل هفت گانه مدل 7p (محصول، قیمت، تبلیغات، مکان، افراد، فرآیند فروش محصول و یا ارائه خدمت و شواهد و امکانات فیزیکی بود) تأثیر معناداری بر بازاریابی گردشگری در شهر شیراز داشت.
واژههای كلیدی:بازاریابی گردشگری، محصول، قیمت، تبلیغات، امکانات فیزیکی.
فصل اول
کلیات پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 10:55:00 ب.ظ ]
|