2-1-1-1-4- مضمون شناسی 14

2-1-1-1-5- هنر 14

2-1-1-1-6- دانش های تطبیقی 15

2-1-1-2- پیشابینامتنیت باختینی 15

2-1-1-3- بینامتنیت آغازین و نظریه گرا

2-1-1-3-1- بینامتینت از دیدگاه یولیا کریستوا 19

2-1-1-3-2- بینامتنیت از دیدگاه رولان بارت 23

2-1-1-4- بینامتنیت بازپسین و کارکردگرا

2-1-1-4-1- بینامتنیت از دیدگاه لوران ژنی 25

2-1-1-4-2- بینامتنیت از دیدگاه میکائیل ریفاتر 27

2-1-1-5- ترامتنیت ژنتی 31

2-1-1-5-1- بینامتنیت 32

2-1-1-5-2- پیرامتنیت 33

2-1-1-5-3- فرامتنیت 33

2-1-1-5-4- سرمتنیت 33

2-1-1-5-5- بیش متنیت 34

2-1-1-6- بینامتنیت در فرهنگ و هنر 34

2-1-1-7- بینامتنیت از دیدگاه نظریه پردازان ادبیات کودک 35

2-1-1-8- بینامتنیت در کتاب های داستانی تصویری 38

2-1-2- تمرکززدایی

2-1-2-1- تمرکززدایی و روان شناسی 39

2-1-2-2- تمرکززدایی و ساختارشکنی 42

2-1-2-3- تمرکززدایی و فرمالیسم 42

2-1-2-4- تمرکززدایی در ادبیات کودک 43

2-1-2-5- شگردهای تمرکززدایی در افسانه ها

2-1-2-5-1- پایان خوش 45

2-1-2-5-2- اغراق 45

2-1-2-5-3- مداخله ی راوی 45

2-1-2-5-4- خودنمایی یا خودفاش سازیِ افسانه 46

2-1-2-5-5- وارونه سازی 46

2-1-2-5-6- رفت و برگشت 47

2-1-2-5-7- نمای دور، نمای نزدیک 47

2-1-2-5-8- سپیدنویسی ۴۸

2-1-3- توانمندسازی 48

2-1-3-1- پیشینه ی توانمندسازی در ایران 49

2-1-3-2- پیشینه ی توانمندسازی در خارج از ایران 50

2-1-3-3- مدلِ نظری توانمندسازیِ پیشنهادیِ فرنیا برگرفته از نظریه ی

توانمندسازی الیشوا سادان برای استفاده در ادبیات کودک و نوجوان 55

2-1-3-3-1- توانمندسازی فردی 55

2-1-3-3-2- توانمندسازی جمعی 56

2-1-3-3-3- توانمندسازی تمرین حرفه ای (رهبر/نویسنده) 56

2-1-4- جمع بندی شگردهای سه نظریه 60

2-2- پیشینه ی پژوهش بر آثار آفرینش گرانِ کتاب های کودکان و نوجوانان

2-2-1- پیشینه ی نقد اثرهای احمدرضا احمدی 61

2-2-2- پیشینه ی نقد اثرهای محمدرضا شمس 64

2-2-3- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون

2-2-3-1- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون در ایران 68

2-2-3-2- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون در خارج از ایران 69

پایان نامه

2-2-4- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک

2-2-4-1- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک در ایران 71

2-2-4-2- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک در خارج از ایران 71

فصل سوم: روش پژوهش 73

3-1- طرح پژوهش 74

3-2- نمونه ی پژوهش 75

3-3- روش داده یابی 76

3-4- روش داده کاوی 77

3-5-اعتبارسنجیِ پژوهش 77

3-6- حساسیت پژوهش گر 78

فصل چهارم: تبیین، تحلیل و بررسی 80

4-1- پاسخ به دو پرسشِ نخست؛ تبیینِ ارتباطِ سه نظریه ی

بینامتنیت، تمرکززدایی و توانمندسازی و الگوی نظریِ استخراج شده؛

«برهم کنش های بازی گوشانه ی دگرگون ساز» 81

4-2- پاسخ به پرسشِ واپسین؛ تحلیل کتاب های داستانی تصویری

4-2-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری ایرانی

4-2-1-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری احمدرضا احمدی

4-2-1-1-1- در بهار خرگوش سفیدم را یافتم 90

4-2-1-1-2- سفر در شب 9۳

4-2-1-1-3- پسرک دریا را نگاه کرد و گفت: 9۸

4-2-1-1-4- پروانه روی بالش من به خواب رفته بود 10۲

4-2-1-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری محمدرضا شمس

4-2-1-2-1- من، زن بابا و دماغِ بابام 10۶

4-2-1-2-2- بابا شُله زرد 11۷

4-2-1-2-3- من منِ کله گنده 12۲

4-2-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری خارجی (انگلیسی و امریکایی)

4-2-2-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری آنتونی براون

4-2-2-1-1- از میانِ آینه ی جادویی 1۳۰

4-2-2-1-2- تونل 13۸

4-2-2-1-3- صداها در پارک 14۵

4-2-2-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری موریس سنداک

4-2-2-2-1- سفر به سرزمین وحشی ها 15۶

4-2-2-2-2- بیرون، در آن جا 16۲

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 17۲

5-1- مقایسه ی کتاب های داستانی تصویری ایرانی و خارجی 17۳

5-2- تکمیل الگوی نظری برهم کنش های بازی گوشانه ی دگرگون ساز 17۴

5-3- پیشنهادهای پژوهش 1۸۰

5-4- محدودیت های پژوهش 1۸۰

– مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...