دانلود پایان نامه ارشد : بررسی تطبیقی رابطهی بینامتنیت، تمرکززدایی و توانمندسازی در آثار داستانیتصویری احمدرضا احمدی، محمدرضا … |
2-1-1-1-4- مضمون شناسی 14
2-1-1-1-5- هنر 14
2-1-1-1-6- دانش های تطبیقی 15
2-1-1-2- پیشابینامتنیت باختینی 15
2-1-1-3- بینامتنیت آغازین و نظریه گرا
2-1-1-3-1- بینامتینت از دیدگاه یولیا کریستوا 19
2-1-1-3-2- بینامتنیت از دیدگاه رولان بارت 23
2-1-1-4- بینامتنیت بازپسین و کارکردگرا
2-1-1-4-1- بینامتنیت از دیدگاه لوران ژنی 25
2-1-1-4-2- بینامتنیت از دیدگاه میکائیل ریفاتر 27
2-1-1-5- ترامتنیت ژنتی 31
2-1-1-5-1- بینامتنیت 32
2-1-1-5-2- پیرامتنیت 33
2-1-1-5-3- فرامتنیت 33
2-1-1-5-4- سرمتنیت 33
2-1-1-5-5- بیش متنیت 34
2-1-1-6- بینامتنیت در فرهنگ و هنر 34
2-1-1-7- بینامتنیت از دیدگاه نظریه پردازان ادبیات کودک 35
2-1-1-8- بینامتنیت در کتاب های داستانی تصویری 38
2-1-2- تمرکززدایی
2-1-2-1- تمرکززدایی و روان شناسی 39
2-1-2-2- تمرکززدایی و ساختارشکنی 42
2-1-2-3- تمرکززدایی و فرمالیسم 42
2-1-2-4- تمرکززدایی در ادبیات کودک 43
2-1-2-5- شگردهای تمرکززدایی در افسانه ها
2-1-2-5-1- پایان خوش 45
2-1-2-5-2- اغراق 45
2-1-2-5-3- مداخله ی راوی 45
2-1-2-5-4- خودنمایی یا خودفاش سازیِ افسانه 46
2-1-2-5-5- وارونه سازی 46
2-1-2-5-6- رفت و برگشت 47
2-1-2-5-7- نمای دور، نمای نزدیک 47
2-1-2-5-8- سپیدنویسی ۴۸
2-1-3- توانمندسازی 48
2-1-3-1- پیشینه ی توانمندسازی در ایران 49
2-1-3-2- پیشینه ی توانمندسازی در خارج از ایران 50
2-1-3-3- مدلِ نظری توانمندسازیِ پیشنهادیِ فرنیا برگرفته از نظریه ی
توانمندسازی الیشوا سادان برای استفاده در ادبیات کودک و نوجوان 55
2-1-3-3-1- توانمندسازی فردی 55
2-1-3-3-2- توانمندسازی جمعی 56
2-1-3-3-3- توانمندسازی تمرین حرفه ای (رهبر/نویسنده) 56
2-1-4- جمع بندی شگردهای سه نظریه 60
2-2- پیشینه ی پژوهش بر آثار آفرینش گرانِ کتاب های کودکان و نوجوانان
2-2-1- پیشینه ی نقد اثرهای احمدرضا احمدی 61
2-2-2- پیشینه ی نقد اثرهای محمدرضا شمس 64
2-2-3- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون
2-2-3-1- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون در ایران 68
2-2-3-2- پیشینه ی نقد اثرهای آنتونی براون در خارج از ایران 69
2-2-4- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک
2-2-4-1- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک در ایران 71
2-2-4-2- پیشینه ی نقد اثرهای موریس سنداک در خارج از ایران 71
فصل سوم: روش پژوهش 73
3-1- طرح پژوهش 74
3-2- نمونه ی پژوهش 75
3-3- روش داده یابی 76
3-4- روش داده کاوی 77
3-5-اعتبارسنجیِ پژوهش 77
3-6- حساسیت پژوهش گر 78
فصل چهارم: تبیین، تحلیل و بررسی 80
4-1- پاسخ به دو پرسشِ نخست؛ تبیینِ ارتباطِ سه نظریه ی
بینامتنیت، تمرکززدایی و توانمندسازی و الگوی نظریِ استخراج شده؛
«برهم کنش های بازی گوشانه ی دگرگون ساز» 81
4-2- پاسخ به پرسشِ واپسین؛ تحلیل کتاب های داستانی تصویری
4-2-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری ایرانی
4-2-1-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری احمدرضا احمدی
4-2-1-1-1- در بهار خرگوش سفیدم را یافتم 90
4-2-1-1-2- سفر در شب 9۳
4-2-1-1-3- پسرک دریا را نگاه کرد و گفت: 9۸
4-2-1-1-4- پروانه روی بالش من به خواب رفته بود 10۲
4-2-1-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری محمدرضا شمس
4-2-1-2-1- من، زن بابا و دماغِ بابام 10۶
4-2-1-2-2- بابا شُله زرد 11۷
4-2-1-2-3- من منِ کله گنده 12۲
4-2-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری خارجی (انگلیسی و امریکایی)
4-2-2-1- تحلیل کتاب های داستانی تصویری آنتونی براون
4-2-2-1-1- از میانِ آینه ی جادویی 1۳۰
4-2-2-1-2- تونل 13۸
4-2-2-1-3- صداها در پارک 14۵
4-2-2-2- تحلیل کتاب های داستانی تصویری موریس سنداک
4-2-2-2-1- سفر به سرزمین وحشی ها 15۶
4-2-2-2-2- بیرون، در آن جا 16۲
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 17۲
5-1- مقایسه ی کتاب های داستانی تصویری ایرانی و خارجی 17۳
5-2- تکمیل الگوی نظری برهم کنش های بازی گوشانه ی دگرگون ساز 17۴
5-3- پیشنهادهای پژوهش 1۸۰
5-4- محدودیت های پژوهش 1۸۰
– مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 10:51:00 ق.ظ ]
|