……………………………………………………………………………….20

2-2-3- ارائه اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………….25

2-2-4- مدل یادگیری در كلاسهای آینده ………………………………………………………………………………………28

2-2-5- تعریف اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………..31

2-2-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………………………………………………………………………………….31

2-2-7- مفهوم یادگیری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………33

2-2-8- مدلهای یادگیری درمحیطهای الکترونیکی وب………………………………………………………………………..34

2-2-9- مدلهای مختلف فضاهای یادگیری………………………………………………………………………………………..35

2-2-10- محیطهای آموزشی و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات………………………………………………………..37

2-2-11- مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش……………………………………………………………………..41

2-2-12- موانع استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش……………………………………………………………………….41

2-2-13- جهانی شدن و فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………42

2-2-14-آموزش الكترونیكی چیست ؟…………………………………………………………………………………………….43

2-2-15- مزایای بهره گیری ازآموزش الكترونیكی…………………………………………………………………………….44

2-2-16- نقش حیاتی فناوری الكترونیكی در آموزش و پرورش…………………………………………………………….44

2-2-17- روش یادگیری الکترونیکی………………………………………………………………………………………………..46

2-2-18- راهکارهای استفاده از یادگیری الکترونیکی………………………………………………………………………….47

2-2-19- تكنولوژی و تعامل دانش آموزان و معلمان……………………………………………………………………………48

2-2-20- نقش معلم و دانش آموز در روش یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………49

2-2-21-مدارس هوشمندنیاز جوامع اطلاعاتی…………………………………………………………………………………50

2-2-22- ضرورت استفاده از تكنولوژی در آموزش…………………………………………………………………………….51

2-2-23- نقش معلم در فرایندICT…………………………………………………………………………………………………52

2-2-24- آموزشهای مرتبط با ICTبرای معلمان در حال خدمت ………………………………………………………..54

2-2-25- اهداف ایجاد اینترانت در مدارس………………………………………………………………………………………55

2-2-26- نقش فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی……………………………………………………………………….56

2-2-27- محتوای دروس الكترونیكی……………………………………………………………………………………………….59

2-2-28- بستر آموزش های الكترونیكی……………………………………………………………………………………………60

2-2-29- مدلی برای تدوین خط مشی آموزشهای الكترونیكی………………………………………………………………62

2-2-30- سامانه آموزش الكترونیكی…………………………………………………………………………………………………68

2-3- پیشینه تجربی پژوهش……………………………………………………………………………………………………..71

2-3-1- پیشینه خارجی پژوهش………………………………………………………………………………………………………71

2-3-2- پیشینه داخلی پژوهش……………………………………………………………………………………………………….74

فصل سوم :روش شناسی تحقیق

3-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………79

3-2-روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….79

3-3-جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………….79

3-4-نمونه آماری و تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………79

3-5-ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………….80

3-6-مراحل ساخت و رواسازی ابزار……………………………………………………………………………………….81

3-7-امتیازدهی و تفسیر نتایج…………………………………………………………………………………………………..85

3-8-قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..87

3-9-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………87

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1-توصیف نتایج……………………………………………………………………………………………………………………89

4-2-تحلیل نتایج( آزمون فرضیه ها)……………………………………………………………………………………….94

فصل پنجم : نتایج تحقیق

5-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………103

پایان نامه و مقاله

5-2-خلاصه یافته های توصیفی تحقیق………………………….……………………………………..…..……………103

5-3-خلاصه یافته های تحلیل پژوهش……………………………………………………………………………………104

5-4- بحث ونتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………104

5-5-پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………..111

5-6-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………113

5-7-منابعومآخذ……………………………………………………………………………………………………………………..114

5-8-منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………..114

5-9-منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….118

5-10-چكیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..119

5-11-پیوستها ………………………………………………………………………………………………………………………….120

فهرست جداول

عنـــــــوان صفحه

فصل سوم :روش شناسی تحقیق

جدول 3-1 – روایی محتوایی پرسشنامه……….. …………………………………………………………………………………….84

جدول3-2 – ضرایب پایایی ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………………….85

جدول 3-3 – پایایی در اجرای اصلی (نمونه مورد بررسی)………………………………………………………………………86

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

جدول 4-1 – توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب جنست…………………………………….89

جدول 4-2 – توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سن………………………………………….90

جدول 4-3 – توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سابقه خدمت……………………………..91

جدول 4-4 – توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب مدرک تحصیلی…………………………92

جدول 4-5 – میانگین و انحراف معیار نمرات معلمان در هر یک از متغیرهای مورد مطالعه……………………………..93

جدول4-6 – میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه……………………………………………………………………95

جدول 4-7 – نتایج آزمون کولموگروف …………………………………………………………………………………………….96

جدول 4-8 – نتایج آزمون باکس ……………………………………………………………………………………………………….96

جدول 4-9 – برابری واریانسهای متغیرهای پژوهش در گروه های مورد مطالعه……………………………………………97

جدول 4-10 – نتایج آزمون لامدای ویلکز …………………………………………………………………………………………..98

جدول 4-11 – نتایج پنج تحلیل واریانس تک متغیری برای 5 متغیر مورد مطالعه…………………………………………..99

جدول 4-12 – تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث……………………….100

جدول 4-13 – تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث ………………………101

 

فهرست نمودارها

عنـــــــوان صفحه

فصلاول:كلیات تحقیق

نمودار1- مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………10

فصل دوم :ادبیات و پیشینة تحقیق

نمودار 2-1- روند تعمیق و میزان استفاده از منابع سازمان در بستر زمان ادبیات تحقیق…………………………………….20

نمودار 2-2- رابطه مفاهیم تدریس، پرورش، آموزش و حرفه­آموزی…………………………………………………………23

نمودار 2-3- تصویر یک کلاس مجازی ……………………………………………………………………………………………..30

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...