پایان نامه ارشد: رابطه ی بین سبک رهبری مدیران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه شهر اقلید |
عنوان
صفحه
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
2
بیان مسئله
4
اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
6
اهداف پژوهش
8
فرضیه های پژوهش
9
تعریف مفهومی و عملیاتی واژه های تحقیق
9
فصل دوم: ادبیات و پیشیه ی پژوهش
12
مقدمه
14
مبانی نظری
14
مفهوم اثربخشی
14
نظریه های اثربخشی
15
تفاوت كار ایی و اثر بخشی
19
مدل اثر بخشی سر جیوانی
22
مفهوم رهبری
28
تعریف سبك رهبری
30
نوع شناسی نظریه های رهبری
34
مفهوم جو سازمانی
41
انواع جو سازمانی
46
مكانیسم های جو سازمانی
47
پیشینه پژوهشی
تحقیقات خارجی
51
تحقیقات داخلی
56
جمع بندی
61
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش انجام پژوهش
63
جامعه و نمونه آماری پژوهش
64
ابزار پژوهش
64
پایایی و روایی ابزارها
64
روش تحلیل داده ها
68
ملاحظات اخلاقی
69
فصل چهارم: یافته های پژوهش
یافته های توصیفی
70
یافته های استنباطی
72
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق
77
بحث و نتیجه گیری
78
دستاوردهای اصلی پژوهش
80
محدودیت های پژوهش
81
پیشنهادهای پژوهش
82
منابع و ماخذ
منابع فارسی
84
منابع لاتین
91
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
قرآن کریم، بارها انسان را تشویق و ترغیب به تبیین و آشکار نمودن حقایق نموده است و خداوند متعال را حقیقت تمامی هستی معرفی می کند.
“سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ” (آیه 53 ،سوره فصلت).” آیات و نشانه های خود را در طبیعت و جهان هستی و در باطن و درون (انسان ها)، نشان می دهیم تا آشکار گردد که او( پروردگار) حق است “.
در جهان امروز توسعه هدف اصلی جوامع و از مهمترین سیاستگذاریهای دولتها محسوب می گردد. بدیهی است كه توفیق جوامع در زمینه های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در گرو برخورداری از یك نظام آموزشی منسجم و پویاست و مدیریت مؤثر نقش اساسی در هدایت نظام آموزشی در نیل به اهداف توسعه بر عهده دارد (رضایی فرد،1378).
چنانچه هر مسئله ی سازمانی را به طور عمیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، در نهایت به انسان و رفتارهای انسانی برمی خوریم بدین لحاظ توجه به نقش محوری انسان و منابع انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی محرز می شود . سازمانها اگرچه در سیرتحولات تكوینی و تكاملی خود دارای انواع واهداف گوناگونی هستند و به منظور رفع نیازهای متنوع جامعه تلاش می كنند، اما درهیچ برهه ای نه تنها بی نیازازمنابع انسانی نبوده، بلكه برعكس این منبع ازتعیین كننده ترین منابع آنها محسوب می شود . چنین اهمیت و توجهی به بعد انسانی ، در سازمانهای آموزشی (آموزش و پرورش) به دلیل ویژگیهای منحصر به فردآن، مضاعف می شود . چرا كه سازمان آموزش و پرورش محیطی به تمام معنا انسانی بوده و مدیریت آن در شبكه ای گسترده و در عین حال پیچیده از روابط انسانی فعالیت می كند . (پور شا فعی، 1378).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 05:07:00 ق.ظ ]
|