2-5- پیامدهای سازمانی عدالت.. 32

2-6- اهمیت و تاثیرات رعایت عدالت در سازمان ها.. 34

2-7- جایگاه عدالت در اسلام.. 35

بخش دوم: مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده.. 38

2-8- تعریف حمایت سازمانی ادراک شده.. 38

2-9- اهمیت حمایت سازمانی ادراک شده.. 39

2-10- رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی 40

2-11- رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و قصد ترک خدمت کارکنان 40

بخش سوم: مبانی نظریانگیزش شغلیکارکنان.. 41

2-12- نظریه انگیزش شغلی.. 41

2-12-1- دیدگاههای تاریخی در انگیزشغلی.. 42

2-12-1-1- دیدگاه مدیریت علمی.. 42

2-12-1-2- دیدگاه روابط انسانی.. 42

2-12-2- نظریه های معاصر.. 42

2-12-2-1- نظریه های محتوائی.. 43

2-12-2-2- نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو 44

2-12-2-3- نظریه نیازهای آشکار.. 45

2-12-2-4- نظریه عوامل نگهدارنده و انگیزاننده (دو عاملی انگیزش) 47

2-12-2-4-1-………….. نظریه X,Y یا تئوری دو ساختی انسان.. 47

2-12-2-4-2- نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد – تئوری ERG آلدرفر 48

2-12-2-4-3- نظریه سطوح مختلف زندگی.. 49

2-12-2-4-4- نظریه های نیازهای سه گانه مک کللند 50

2-12-2-4-5-……………………………………………………… نظریه فرایندی.. 50

2-12-2-4-6-………………………………………………………… تئوری انتظار.. 51

2-12-2-4-7-………………………………………………………… تئوری برابری.. 51

2-12-2-4-8-……………………………………………………… نظریه اسناد :.. 52

2-12-2-4-9- نظریه هدف گذاری:.. 53

2-12-2-5- نظریه مبتنی بر تقویت.. 53

2-13- کاربرد تئوری ویژگی های شغلی در سازمان ها 54

2-14- اغنای شغلی.. 55

2-15- گسترش شغلی.. 55

2-16- گردش شغلی.. 56

2-17- مدل خصوصیات ویژه شغل.. 57

2-18- مهندسی شغل.. 57

2-19- تعدیل کار هفتگی.. 58

2-20- شناور ساختن ساعات کار.. 58

2-21- شخصیت و تناسب شغل با شخصیت.. 61

بخش چهارم: مبانی نظری فن آوری اطلاعات نوین.. 66

2-22- تعریف فنّاوری.. 66

2-23- تعریف اطلاعات.. 67

2-24- فنّاوری اطلاعات.. 67

2-25- تاریخچه فنّاوری اطلاعات.. 68

2-26- تاریخچه فنّاوری اطلاعات در ایران.. 79

2-27- ویژگی های عصر اطلاعات.. 79

2-28- ضرورت اطلاعات.. 80

2-29- اهداف طراحی عصر اطلاعات.. 80

2-30- ابزارها: سخت افزار ها، نرم افزار، داده 81

2-30-1- داده:.. . 81

2-30-2- سخت افزار:.. 81

2-30-3- نرم افزار:.. 82

2-30-4- تكامل تكنولوژی اطلاعات.. 82

2-31- سیر تطور تكنولوژی اطلاعات.. 84

2-32- تكنولوژی اطلاعات و اطلاعاتی.. 86

2-33- نیاز به سیستم های اطلاعاتی.. 87

2-34- انواع سیستم های اطلاعاتی.. 88

2-35- سطح سازمان.. 90

بخش پنجم: پیشینه ی تحقیق.. 91

2-36-…………………………………………………………………. پیشینه تحقیق داخلی.. 91

2-37- پیشینه خارجی.. 97

بخش ششم- معرفی قلمرو مکانی تحقیق.. 98

2-38- تاریخچه سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 98

2-39- فعالیتهای سازمان.. 98

2-40- ساختار سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 100

2-41- اهداف و وظایف سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 101

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه 111

3-1- متغیرهای تحقیق.. 111

3-2- ابزار سنجش.. 111

3-3- بخش سنجش حمایت سازمانی ادراک شده.. 113

3-4- بخش سنجش عدالت توزیعی.. 113

3-5- بخش سنجش انگیزش شغلی کارکنان.. 113

3-6- بخش سنجش واکنش به فنآوری اطلاعات نوین.. 114

3-7- اعتبار و روایی ابزار تحقیق.. 114

3-7-1- روایی پرسشنامه.. 114

3-7-2- پایایی پرسشنامه.. 114

3-8- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 115

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه 117

4-1- بخش تحلیل توصیفی تحقیق.. 118

4-1-1- جنسیت.. 118

4-1-2- سن 119

4-1-3- تأهل.. . 120

4-1-4- تحصیلات.. 121

4-1-5- نوع استخدام.. 122

4-1-6- سابقه خدمت.. 123

4-1-7- توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق 124

4-2- بخش تحلیل استنباطی تحقیق.. 128

4-3- آزمون مدل تحقیق:.. 129

4-4- شاخص های نیکویی برازش مدل.. 129

4-4-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 131

4-4-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی می‏باشد… 132

4-4-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132

نتایج تحقیق حاضر نشان داد که انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده رابطه معنی داری با بهره‏مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات (p<0/05) ندارند و فرض صفر تحقیق رد نمی‏شود… .. 132

4-4-4- بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132

4-4-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 132

4-4-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات می‎باشند، می باشد. 133

4-4-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 133

4-4-8- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند. 133

4-4-9- حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 134

4-4-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 135

4-2-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. 135

4-4-12- انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 136

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه 141

5-1- نتایج فرضیه‏های تحقیق.. 141

5-1-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 141

5-1-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی می‏باشد… 142

5-1-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142

5-1-4- بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142

5-1-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 142

5-1-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات می‎باشند، می باشد. 143

5-1-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 143

5-1-8- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند. 143

5-1-9- حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144

5-1-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144

5-1-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. 144

5-1-12- انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 144

5-2- پیشنهادهای تحقیق.. 145

5-2-1- ییشنهادات ناشی از نتایج تحقیق.. 145

5-2-2- پیشنهادهای پژوهشی تحقیق.. 147

5-3- محدودیت‏های تحقیق.. 148

منابع و مآخذ.. 149

فهرست منابع فارسی.. 150

فهرست منابع انگلیسی.. 153

پیوست ها و ضمائم.. 155

چکیده انگلیسی.. 181

فهرست جدول ها

عنوانصفحه

جدول 2-1: انواع نیازها درنظریه نیازهای آشکار مور.. 46

جدول 2-2: پیش فرض مدیران در مورد جنبه های انسانی کار.. 47

جدول 2-3: ترکیب نیاز در مراحل مختلف سطوح زندگی.. 49

جدول 2-4: ویژگی های برنامه کار انعطاف پذیر.. 59

جدول 2-5: تناسب شغل با شخصیت.. 62

جدول 2-6: تاریخچه فن‏آوری اطلاعات.. 76

جدول 2-7: (اقتباس از جلودار 85) آشنایی با رویدادهای مهم کامپیوتری از سال 1971 تا 2002. 78

جدول 3-1: متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه… 112

جدول 3-2: طیف لیكرت… 113

جدول 3-3: ساختار پرسشنامه.. 113

جدول 3-4: آلفای کرونباخ پرسشنامه.. 114

جدول 4-1: توزیع جنسیت.. 118

جدول 4-2: توزیع سن.. 119

جدول 4-3: توزیع تأهل.. 120

جدول 4-4: توزیع تحصیلات.. 121

جدول 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122

جدول 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123

جدول 4-7: توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق 124

جدول 4-8: آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف.. 128

جدول 4-9- آماره های مربوط به نیکویی برازش مدل.. 130

پایان نامه

جدول 4-10- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 138

جدول 4-11- ضرایب مسیر روابط معنی دار تحقیق.. 139

فهرست نمودارها

عنوانصفحه

نمودار 2-1: شاخص رشد کاربران اینترنت در ایران با مقیاس میلیون نفر(3).. 75

نمودار 4-1: توزیع جنسیت.. 118

نمودار 4-2: توزیع سن.. 119

نمودار 4-3: توزیع تأهل.. 120

نمودار 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122

نمودار 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123

نمودار 4-7- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227).. 129

نمودار 4-8- مدل تحقیق در حالت استاندارد.. 130

نمودار 4-9- مدل تحقیق در حالت معنی داری.. 131

فهرست شکل ها

عنوانصفحه

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227) 12

شکل 2-1: سلسله مراتب نیازهای مازلو.. 45

شکل 2-2: عکس العمل های فرد در قبال برابری و نابرابری.. 52

شکل 2-3: انگیزش از طریق طراحی شغل.. 56

شکل 2-4: رابطه بین مشاغل و شخصیت.. 63

شکل 2-5: مقایسه تئوری های محتوایی انگیزش.. 65

شکل 2-6: پیش بینی عملکرد و رضایت شغلی (یک مدل تلفیقی).. 66

شکل 2-7: تكامل كاركرد های سازمانی تكنولوژی اطلاعات.. 83

شکل 2 -8: سه دوره تكنولوژی اطلاعات، سه منحنی یادیگری سازمانی 85

فصلاول:

کلیاتپژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...