دانلود پایان نامه ارشد: ارزیابی عملكرد شرکت داداش برادر ( آیدین ) با استفاده از مدل … |
2-8-2.منظر فرایندهای داخلی و کسب و کار 22
2-8-3.منظر یادگیری و رشد 22
2-8-4. منظر مالی 23
2-9. توازن در ارزیابی متوازن 24
2-9-1.توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی 24
2-9-2.توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان 24
2-9-3.توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت 24
2-9-4.توازن بین شاخص های هادی و تابع عملکرد 25
2-10.کاربرد روش ارزیابی متوازن 25
2-10-1. كارت امتیازی متوازن نسل اول 26
2-10-2. کارت امتیازی متوازن نسل دوم 26
2-10-3 . کارت امتیازی متوازن نسل سوم 26
2-10-3-1. تبیین چشم انداز 27
2-10-3-2.برقراری ارتباط و پیوند 27
2-10-3-3.برنامه ریزی کسب و کار 27
2-10-3-4.بازخور و یادگیری 28
2-11. روش ارزیابی روش ارزیابی متوازن و سازمان راهبرد محور 30
2-12.فرایند اجرای ارزیابی متوازن 36
2-12-1.تدوین اصول راهبردی 36
2-12-1-1.تنظیم راهبردها 36
2-12-1-2.تعیین سطوح استراتژی 36
2-12-1-3.ایجاد زنجیره های استراتژیک 37
2-12-1-4.معرفی معیارها 37
2-12-1-5.تعیین آرمان ها 37
2-12-1-6. تنظیم برنامه ها 38
2-12-2. گسترش کارت امتیازی متوازن 38
2-13.پیشینه تحقیق در مورد کارت امتیازی متوازن 39
2-13-1.تحقیقات خارجی 39
2-13-2. تحقیقات داخلی 42
2-14. پیشینه شرکت آیدین 46
47
3-1. مقدمه 48
3-2. روش تحقیق 48
3-3. جامعه آماری 50
3-4. نمونه آماری 50
3-5 . ابزار جمع آوری داده ها 52
3-6 . پرسشنامه 53
3-7. اعتبار پرسشنامه 54
3-7-1. اعتبار محتوای پرسشنامه 54
3-8 . پایایی پرسشنامه 55
3-9. آزمون های مورد استفاده در تحقیق 57
3-9-1. آزمون کولموگروف-اسمیرنوف 57
3-9-2. آزمون t تک نمونه ای 57
3-9-3 . آزمون فریدمن 59
60
4-1. مقدمه 61
4-2. آمار توصیفی 61
4-3. بررسی ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان 61
4-3-1. جنسیت پاسخگویان 61
4-3-2. میزان تحصیلات پاسخگویان 62
4-3-3. سن پاسخگویان 63
4-3-4. وضعیت تاهل 64
4-3-5 . سابقه کار 65
4-4. نتایج آزمون نرمال بودن (کولموگروف-اسمیرنوف) متغیرها 66
4-5 . آزمون های آماری جهت پاسخ به فرضیه های تحقیق 67
4-6 . آزمون رتبه ای فریدمن برای رتبه بندی متغیر های تحقیق 72
74
5-1. مقدمه 75
5-2. خلاصه فرآیند تحقیق 75
5-3. نتایج آزمون فرضیه های تحقیق و تفسیر آنها 76
5-4. یافته های فرعی تحقیق 78
5-5. مقایسه نتایج تحقیق با پیشینه تحقیق 78
5-6 . پیشنهادات تحقیق 79
5-7 . پیشنهادات برای تحقیقات آتی 81
5-8. محدودیت های تحقیق 81
منابع و ماخذ 82
منابع فارسی 83
منابع انگلیسی 85
پرسشنامه 88
پیوست 91
چكیده
ارزیابی عملكرد، یكی از وظایف اصلی هر سازمان و یكی از وجوه مدیریت عملكرد می باشد كه در گذشته بیشتر از طریق به كارگیری شاخص های مالی اجرا شده است. در دو دهه اخیرموضوعاتی مانند یادگیری سازمانی،خلق دانش وظرفیت نوآوری، بعنوان عوامل تعیین كننده مزیت رقابتی مورد توجه قرار گرفته اند واین تمركز به دلیل ظهور جهانی سازی ، تشدید رقابت،و پیشرفت بی سابقه تكنولوژی بخصوص در زمینه ارتباطات واطلاعات بوده است. هدف این تحقیق بررسی میزان کاربرد کارت امتیازی متوازن در شرکت آیدین می باشد. همچنین جواب دادن به این سوال كه آیا از دیدگاه مشتریان ,کارت امتیازی متوارن در این شرکت اجرا می شود یا نه؟ این تحقیق با درنظر داشتن عناصر کارت امتیازی متوازن و طرح فرضیه هایی بر اساس این عناصر و با جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و اسناد و مدارک و تکمیل و گردآوری پرسشنامه در جامعه آماری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که همه فرضیات این تحقیق تائید شده و میتوان گفت که کارت امتیازی متوازن از دیدگاه مشتریان در این شرکت اجرا می شود.
روش پژوهش:پژوهش حاضر از نوع پیمایشی و کاربردی است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه صورت گرفته است .این پژوهش به صورت مقطعی بوده که در سال 1392در شرکت آیدین صورت گرفته است جامعه آماری نیز مشتریان عمده فروش فعال در سال 91 در شرکت آیدین می باشند .
یافته ها:تمامی فرضیات به کمک آزمون t مورد تایید قرار گرفته و بر اساس آزمون فریدمن شاخص کیفیت محصولات در رتبه اول و پس از آن شاخص های بقای مشتری ، بر آورده شدن نیازها و درخواستهای مشتریان ، جذب مشتری جدید و ارائه خدمات مالی قرار گرفتند .
کلید واژگان:مدیریت استراتژیک ، ارزیابی عملکرد ،کارت امتیازی متوازن ، شرکت آیدین
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 09:31:00 ب.ظ ]
|